loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«فرهنگ توصیفی اصطلاحات امنیت» منتشر شد

دوشنبه 23 دی 1392

 نهمین اثر گروه پژوهشی جامعه و امنیت با عنوان «فرهنگ توصیفی اصطلاحات امنیت» منتشر شد.

مجموعه اصطلاحات این کتاب که یکی از دستاوردهای منظومة تحقیقاتی «طرح جامع مطالعات امنیت اجتماعی» است، توسط آقای فرزاد پورسعید جمع‌آوری و نگاشته شده است.

برای رفع نیازهای اولیه حوزه مطالعات امنیتی، طرحی علمی پژوهشی در حد فاصل فرهنگ لغات و دانشنامه (دایرة‌المعارف) تحت عنوان فرهنگ توصیفی اصطلاحات امنیت تعریف شد که در آن فراتر از یک تعریف و توضیح لغت و کمتر از یک مقاله به واژه‌ها و اصطلاحات پرداخته می‌شود. دارا بودن دسته‌بندی مفهومی، از ویژگی‌های این فرهنگ است.

در این کتاب به هفت دسته و خوشه مفهومی به شرح زیر پرداخته شده است: مفاهیم پایه‌ای امنیت،‌ رویکرد اقتصادی به امنیت، مطالعات امنیت داخلی، امنیت بین‌المللی، رویکرد راهبردی به امنیت، رویکرد نظامی به امنیت و رویکرد اطلاعاتی به امنیت.

امید است این کتاب پژوهشی و تخصصی، مورد استفاده و عنایت محققین و دانش‌پژوهان حوزه مطالعات امنیت و جامعه قرار گرفته و هرگونه نقد و نظری را به ایمیل گروه پژوهشی جامعه و امنیت به آدرس زیر اعلام فرمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط