loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«نقشه راه کربلا» ترسیم شد

نویسندگان مرتبط : موسسه بوستان کتاب

شنبه 28 دی 1392

کتاب «نقشه راه کربلا» به قلم محمدتقی رهبر، اهداف قیام عاشورا را از منظرهای سیاسی، اجتماعی و تاریخی بررسی کرده است.
این کتاب در 22 بخش با عنوان‌های «گزیده‌ای از تاریخ زندگی و فضایل امام حسین(ع)»،«امام حسین(ع) و دفاع از ولایت»،«امام حسین(ع) و دفاع از قرآن»،«عاشورا و مهدویت»،«عوامل و اهداف نهضت عاشورا»،«از مکه تا میعادگاه شهادت» و «فرهنگ و فلسفه سوگواری» عوامل فکری و فرهنگی دخیل در واقعه عاشورا را بررسی و اهداف سالار شهیدان(ع) را به عنوان نقشه راه برای زندگی سعادتمندانه مسلمانان جهان بیان کرده است. 

با توجه به این‌که راه امام حسین(ع) راه خدا است و قیام عاشورا نسخه عملی قرآن و اسلام است باید لایه‌های پنهان نهضت عاشورا توسط اندیشمندان و صاحبان تفکر واکاوی شود تا چهره‌ای متفاوت از قیام سومین پیشوای شیعیان جهان برای مسلمانان ارایه شود. 

اثر حاضر با نثری داستانی و استفاده از متون روایی و تاریخی معتبر، شخصیت امام حسین(ع) و قیام عاشورا را تحلیل و مطالبی را که مورد اتفاق شیعه و سنی است، به صورت مستند گردآوری کرده است. 

این کتاب با فصل‌بندی موضوعی جدید، تحلیل و پردازش مطالب هم‌سو با مفاهیم اسلامی متناسب با درک نسل جدید، استفاده از آیات قرآن و روایات معصومین(ع)، ذکر منبع معتبر تاریخی و بیان دیدگاه‌های اندیشمندان جهان، اهداف قیام عاشورا را بررسی کرده است. 

تشریح اهداف قیام عاشورا در این کتاب منجر شده است تا این کتاب به نسخه‌ای عملی و کاربردی از اهداف قیام امام حسین(ع) مبدل شود، به گونه‌ای که برای همه مظلومان جهان در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گیرد. 

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:«طی 50 سال مسیر خلافت اسلامی که "علم و عدل" بود و خداوند و رسول تعریف کرده بودند، از مسیر خود منحرف شده و بر مدار "جهل و جور" ره می‌سپرد و جامعه اسلامی راه بی توجهی را می‌پیمود و در این مسیر انحرافی همه فضیلت‌ها و حقوق الهی و حقوق انسانی بر باد می‌رفت. امام حسین(ع) در سخنان خود با موضع‌گیری عملی به امت فهمانید که حاکم چه بایستگی‌ها دارد.» 

کتاب «نقشه راه کربلا» به قلم محمدتقی رهبر با شمارگان هزار نسخه، در 431 صفحه و به بهای 180 هزار ریال برای نخستین بار از سوی انتشارات بوستان کتاب منتشر شده است.
منبع: خبرگزاری کتاب ایران

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط