loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار شرح تازه جامعه کبیره به قلم حجت الاسلام ارفع

دوشنبه 14 بهمن 1392

حجت الاسلام سیدکاظم ارفع ازچاپ کتاب«گذرنامه بهشت»که شرحی است بر زیارت جامعه کبیره خبرداد.

این مولف با اشاره به این موضوع که کتاب «گذرنامه بهشت» چاپ و در مرحله طراحی جلد قرار دارد، گفت: تاکنون بزرگان زیادی بر زیارت جامعه کبیره شرح نوشته‌اند اما این شرح موضوعی و براساس ترتیب حروف الفبا است.

او افزود: درنگارش و شرح این کتاب به استخراج تمام مباحث اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی از زیارت جامعه کبیره پرداخته‌ام. هم‌چنین زمینه‌های اعتقادی و اخلاقی هر فراز از این زیارت شریف و پرمعنا را که از امام هادی(ع) به‌یادگار مانده است، توضیح داده‌ام.

حجت الاسلام ارفع در ادامه درباره بحثی اثباتی که در این کتاب به‌آن پرداخته است، توضیح داد: این مساله را که اگر کسی بخواهد اهل بهشت شود، باید تابع محض اهل بیت عصمت و طهارت( علیهم السلام) باشد، در کتاب «گذرنامه بهشت» به اثبات رسانده‌ام. به عبارت دیگر باید خاندان عصمت را بخوبی شناخته و سپس مطیع فرامین و دستوراتشان باشیم؛ تنها دراین صورت گذرنامه بهشت را بدست می‌آوریم.

نویسنده کتاب «گذرنامه بهشت» که انتشارات «پیام عدالت» از اعضای مجمع ناشران انقلاب اسلامی، آن را به‌چاپ رسانده، با مقایسه این کتاب با کتب دیگری که در زمینه شرح زیارت جامعه کبیره نوشته شده است، گفت: شرح‌هایی که پیش از این بر زیارت جامعه کبیره نوشته شده، جنبه اجتماعی ندارند. در نگارش این کتاب تلاش کرده‌ام تا آموزه‌های اجتماعی را مد نظر داشته ونگاهم به موضوع ، اجتماعی‌تر باشد.

وی اظهار داشت: این کتاب یک جلدی در 600 صفحه نوشته و نگارش آن یک سال و نیم به طول انجامیده است.

حجت الاسلام ارفع هم‌چنین ازتجدید چاپ دو اثر دیگرش خبر داد وگفت: چاپ دوم کتاب« حدیث زندگی» که شرح حکمت‌های نهج البلاغه است بعد ازدوسال ازانتشار نخست آن، تجدید چاپ خواهد شد. چاپ دوم کتاب« درنگستان» نیز که مانند «کشکول» شیخ بهایی حاوی نکات آموزنده در قالب طنز است، در پی استقبال خوانندگان، مجددا چاپ می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط