loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیام امام این بود که‌ همه‌ روزهای سال برای ما روز قدس باشد

پنجشنبه 4 مهر 1387

"علی باپیر" رهبر جماعت اسلامی کردستان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلیم کردستان عراق، ضمن قدردانی از امام خمینی(ره) به منظور نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اظهار داشت: نام نهادن آخرین جمعه‌ ماه‌ مبارک رمضان به‌ عنوان روز قدس از طرف امام خمینی کار بزرگی است اما یادمان باشد که‌ منظور امام این نبود که‌ در سال فقط یک‌بار به‌ فکر مردم مظلوم فلسطین باشیم.
وی افزود: پیام دیگر امام به این مناسبت این بود که تمام روزهای سال برای مسلمانان باید روز قدس باشد و به‌ فکر مردم فلسطین باشند نه‌ تنها یک روز در سال.
رهبر جماعت اسلامی کردستان عراق با اشاره به مظلومیت مسلمانان در سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد: متاسفانه‌ سرزمین فلسطین بیش از نیم قرن است که‌ توسط صهیونیست‌ها اشغال شده‌ و مردم مسلمان آن دچار انواع کشتارها شده‌اند اما مهم این است که‌ موضوع فلسطین فقط مشکل فلسطینی‌ها یا اعراب یا مسلمانان جهان نیست بلکه‌ به‌ همه‌ انسان‌هایی که‌ ذره‌ا‌ی وجدان انسانیت در آنها باشد، ربط دارد.
وی تأکید کرد: هر انسانی چه‌ مسلمان یا غیر مسلمان باید در مقابل این فاجعه‌ انسانی واکنش نشان دهد حالا این واکنش چه‌ فیزیکی، چه مادی و چه معنوی باشد.
وی راهکار حل مسئله فلسطین را احساس مسؤولیت سران کشورهای اسلامی نسبت به فلسطین داست و یادآور شد: همه‌ سران کشورهای اسلامی باید خود را در مقابل فلسطین مسؤول بدانند و این مسئله جهانی شود اما متاسفانه‌ الان می‌بینیم که‌ بعضی از ناسیونالیست‌های عربی می‌خواهند این قضیه‌ را قومی نشان دهند که‌ این خود ظلم در حق مردم فلسطین است چون قضیه‌ به‌ این بزرگی و جهانی را کوچک جلوه می‌دهند.
"علی باپیر" در ادامه‌ ضرورت وحدت مسلمانان جهان را در این مقطع زمانی لازم و ضروری دانست و تأکید کرد: همانطور که‌ پیامبر گرامی اسلام فرموده‌اند همه‌ امت اسلامی باید مشکل و مظلومیت خود را باهم حل کنند نه‌ اینکه‌ هر ملتی مسؤول مشکلات خود باشد، باید با این منطق عمل کنیم همه‌ در مقابل مشکلات همدیگر مسؤولیم.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا مشکل فلسطین با راهکارهای دیپلماتیک حل می‌شود یا خبر، گفت: منطقی که‌ آمریکا و صهیونیسم جهانی در مقابل ما مسلمان‌ها به‌ کار می‌برند، منطق قدرت و زورگویی است نه‌ منطق گفت‌وگو، بنابراین باید ما هم با زبان خودشان با زور گوهای جهان حرف بزنیم.
به گفته رهبر جماعت اسلامی عراق تجربه‌ چندین ساله‌ گفت‌وگو در مقابل اسرائیل در سیاست‌های محمود عباس و یاسر عرفات شکست خورده‌ است و این نشان دهنده‌ این است که‌ نمی‌توان با این زبان آنها را وادار کرد که‌ از سرزمین‌های اشغالی خارج شوند.
"علی باپیر" در پایان از سیاست سران کشورهای عربی درباره روز قدس و مسئله فلسطین به‌ شدت انتقاد کرد و آنها را دست نشانده‌ دول غربی خواند.
وی گفت: سکوت کشورهای عربی در مقابل مسئله فلسطین و این همه فجایع انسانی نشان از دست نشانده‌ بودن آنها دارد، سرانی که‌ اراده‌ تصمیم گیری ندارند، سیاسیت‌های غلط آنها کاری کرده‌ است که‌ اسرائیلی که‌ در فرهنگ ملل مسلمان نماد ترسویی را دارند، نتوان هیچ کاری انجام داد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط