loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با چهره‌های برجسته قرآنی

شنبه 3 اسفند 1392

کتاب «اشخاص و شاخص‌ها در قرآن کریم» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین سید فتاح مرتضوی با معرفی شخصیت‌های قرآنی تلاش دارد تا افرادی را که در قرآن از آن‌ها با عنوان شخصیت مهم نام‌برده شده است، معرفی کند.

در قرآن کریم بیش از یکصد اسم شخص یا قوم مانند ابراهیم، نوح، عاد و ابی‏لهب آمده است که به دو دسته قابل تقسیم هستند. یک دسته کسانی دارای رفتاری مثبت‏ و مورد تأیید خدای متعال هستند. پیامبران و بزرگانی  مانند نوح، ابراهیم، موسی، عیسی، یوسف، یونس و محمد(ص)  یا اشخاص صالحی مانند لقمان، همسر فرعون و حضرت مریم(س) در این دسته قرار دارند.

 دسته دوم رفتار منفی داشته‌اند و مورد مذمت خدای سبحان قرار گرفته‌اند. آنان کسانی هستند که جریان کفر، شرک و استکبار را رهبری می‏کنند، افرادی نظیر نمرود، فرعون و کسانی که در برابر پیامبران الهی با لجـاجت تمـام ایستـادگـی می‏کردند و مانع فعالیت آنان بوده‌اند، مانند قوم نوح، عاد و ثمود.

نویسنده کتاب تلاش می‌کند تا رفتارهای تمام اشخاص مطرح شده در قرآن را با دقت تمام بررسی و شاخصه‌های رفتاری این افراد را برای مخاطب تشریح کند.

کتاب «اشخاص و شاخص‌ها در قرآن کریم» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین سید فتاح مرتضوی با شمارگان هزار نسخه، در 288 صفحه و به بهای 80 هزار ریال برای نخستین بار از سوی نشر معارف قم منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط