loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه قوانین و مقررات حجاب و عفاف کتاب شد

شنبه 17 اسفند 1392

کتاب «مجموعه قوانین و مقررات حجاب و عفاف» از هفت بخش «اصول، مبانی و راهبردهای عفاف و حجاب»، «وظایف تخصصی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در خصوص گسترش عفاف و حجاب»، «عفاف و حجاب در قلمرو پوشش و لباس»، «عفاف و حجاب در قلمرو اماکن، مراکزو مؤسسات»، «عفاف و حجاب در قلمرو رسانه‌ها»، «عفاف و حجاب در قلمرو فضای سایبری»، «جرایم جنسی و اعمال منافی عفت» تشکیل شده است. 

عفاف و حجاب از جمله مهم‌ترین احکام اسلامی و ضروریات دین است که در صورت عدم توجه شهروندان جامعه به آن و تخطی از حدود آن سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد. لذا برای فرهنگ‌سازی آن توجه تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها اعم از دولتی، غیردولتی و شهروندان جامعه را می‌طلبد. 

از طرفی لباس یکی از عناصر اصلی عفاف و حجاب به شمار می‌آید و دولت با قوانین متنوعی که در این حوزه دارد با اجرای صحیح آن‌ها می‌تواند به یک سیاست فرهنگی منسجم در این حیطه دست یابد. قوانینی که قلمرو لباس و پوشش را دربرمی‌گیرد شامل سیاست‌های حکومت در برابر پوشش، قوانین مربوط به طراحی و تولید، قوانین حوزه صادرات و واردات، قوانین مرتبط با فروش و عرضه و قوانین مرتبط با مصرف‌کنندگان پوشاک و البسه است 

در بخشی از کتاب به «عفاف و حجاب در قلمرو فضای سایبری» اشاره شده است که به دلیل گسترش این قلمرو و علاقه‌مندی قشرهای گوناگون جامعه با آن و نیز تاثیرپذیری بسیار سریع آن بر افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امروزه گنجاندن مسایل فرهنگی از جمله عفاف و حجاب در این حیطه از دغدغه‌های مسوولان است. 

کتاب «مجموعه قوانین و مقررات حجاب وعفاف» در 272 صفحه، شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه و بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات خرسندی منتشر شد.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط