loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی حضرت زهرا(س) به روایت علامه بهلول

نویسندگان مرتبط : محمدتقی بهلول

یکشنبه 18 اسفند 1392

کتاب «از کوثر یکشنبه‌ها» داستان زندگی حضرت زهرا (س) است به قلم علامه بهلول که هم اکنون چاپ دوم آن وارد بازار کتاب شده است.

داستان نوشتن این کتاب به زندان‌های افغانستان بر می‌گردد و علامه محمدتقی بهلول در زندان به نیت رهایی از بند داستان زندگی آن حضرت را به شعر در آورد و جالب اینکه زندانبان او در زندان که به دست علامه شیعه شده بود، این اشعار را کتابت کرده و هنوز دستخط زندان بان از این اشعار موجود است.

علامه بهلول در مقدمه کتاب داستان سرودن اشعار را این گونه نقل کرده است:

شب تولد حضرت زهرا بود و من از طولانی شدن زندان انفرادی بسیار دلتنگ بودم. در آن شب نخوابیدم و  مسدس طولانی و مفصلی در مناقب و مصائب حضرت زهرا گفتم و رهایی خود را از خدا خواستم. بعد از نماز صبح که خوابیدم مادرم را در خواب دیدم که به زندان به دیدن من آمد و گفت: فرزندم دلتنگ مباش. عرضت به حضرت زهرا رسیده و رها می‌شوی. و همان روز من را از زندان انفرادی به زندانی 24 نفری منتقل کردند.

و این چنین شد که علامه بهلول همواره عمل خلاصی خود از زندان را  توسل به حضرت زهرا می‌دانست. همچنین مقدمه این کتاب که شرحی دارد بر زندانی شدن بهلول و پس از آن خلاصی یافتن وی، شامل خاطرات سیاسی آیت‌الله بهلول از قیام مسجد گوهرشاد و 35 سال تبعید وی است و با توجه به این که به قلم خودش نگارش یافته بسیار خواندنی و جذاب است.

چاپ دوم این کتاب با قیمت 6هزار تومان منتشر شده است

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط