loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برنامه‌های خانه کتاب در نمایشگاه کتاب تهران تشریح شد

نویسندگان مرتبط : رضا داوری اردکانی | غلامحسین ابراهیمی دینانی

سه‌شنبه 26 فروردین 1393

مالک شجاعی جشوقانی، مدیر سرای اهل قلم بیست‌‌و‌‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره نشست‌های این سرا به روابط عمومی موسسه خانه کتاب گفت: مقام معظم رهبری (مدظله) امسال را سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند. این موضوع باعث شد تا با همکاری مرکز «الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت»، نشست «جایگاه اقتصاد مقاومتی در الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت» روز پنجشنبه یازدهم اردیبهشت ماه با حضور دکتر صادق واعظ‌زاده، رئیس این مرکز و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کنیم. در این نشست، از کتاب‌های جدید این مرکز نیز رونمایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین نشست «آزاد‌ اندیشی از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله)» با همکاری مرکز پژوهش‌های علوم‌انسانی اسلامی‌صدرا برگزار می‌شود که حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانیِ اسلامی از سخنرانان اصلی آن خواهد بود.

وی ادامه داد: نشست «تاملاتی در باب فلسفه معاصر ایران» نیز با حضور اساتید ممتاز فلسفه ایران، دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی استاد برجسته فلسفه اسلامی برپا می‌شود.

شجاعی جشوقانی افزود: در پایان این نشست از کتاب‌های «فلسفه و آینده‌نگری» و «سیری در تاریخ روشنفکری در ایران و جهان» نوشته دکتر رضا داوری اردکانی، و کتاب «معمای زمان و حدوث جهان»، جدیدترین اثر دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، با همکاری معاونت پژ‍وهشی موسسه حکمت و فلسفه ایران رونمایی خواهد شد. 

وی ادامه داد: روز دوشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه نیز با همکاری کمیسیون سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، نشستی با عنوان «سبک زندگی دینی» برگزار می‌شود که دکتر علی‌رضا علی‌احمدی رئیس این کمیسیون از سخنران اصلی این نشست خواهد بود.

شجاعی جشوقانی در ادامه از برگزاری نشست‌هایی در حوزه زبان و ادب فارسی از جمله نشست «بررسی واژگان زبان فارسی» با سخنرانی دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خبر داد و گفت: با توجه به تقارن تاریخ برگزاری نمایشگاه با ایام مبارک ماه رجب به وی‍ژه میلاد امام علی (ع)، نشست «امیرالمومنین علی (ع) و نهج‌ا‌لبلاغه» نیز با حضور سخنرانان آیت‌الله دین‌پرور، دکترمصطفی دلشاد تهرانی، دکتر قنبری و دکتر محمدمهدی علی‌قلی برگزار می‌شود.

بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط