loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار جزئیات تازه‌ای از جاسوسی‌های دولت آمریکا در یک کتاب

دوشنبه 1 اردیبهشت 1393

، یک خبرنگار که هفته گذشته به خاطر گزارش‌های افشاگرانه‌اش درباره جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا جایزه «پولیتزر» دریافت کرد گفته جزئیات بیشتری از جاسوسی‌های دولت آمریکا از شهروندان منتشر خواهد شد. 
«گلن گرینوالد»، خبرنگار روزنامه انگلیسی «گاردین» که جزئیات افشاگری‌های ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی و تحلیلگر سازمان سیا  را  پوشش می‌داد به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفته که جزئیات شگفت‌انگیزی از این جاسوسی‌ها در کتاب جدیدی که در ماه مه منتشر می‌شود، آورده شده است.
گرینوالد گفت: «جزئیاتی وجود دارد که من از همان ابتدا احساس می‌کردم برای گزارش آنها نیاز به چاپ یک کتاب هست؛ در این کتاب اسناد جدید و افشاگری‌های تازه‌ای وجود دارند که من فکر می‌کنم به ما کمک خواهد کرد که درباره این بحث اطلاع‌رسانی بیشتری بکنیم.»
رسوایی‌های اطلاعاتی آژانس امنیت ملی در یکسال گذشته به بزرگترین چالش حقوق بشری کاخ سفید در سال 2013 تبدیل شد. این رسوایی سال گذشته با انتشار اسنادی که ادوارد اسنودن از عملیات آژانس امنیت ملی و شرکت مخابراتی ورایزن که بزرگترین شرکت تلفن آمریکاست منتشر کرد، مورد توجه قرار گرفت.
عملیاتی که طی آن آژانس امنیت ملی دستور داده بود ورایزن اطلاعات مربوط به میلیون‌ها تماس تلفنی که دست کم یک سوی آن در آمریکا باشد را در اختیار دولت بگذارد. این اطلاعات از جمله شامل شماره تلفن‌ها، زمان و طول تماس، شماره کارت های تلفن و شماره سریال تلفن‎ها می‌شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط