loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نخستین جایزه بین المللی تصویرگری کتاب کودک ایران برگزار می شود

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی از برگزاری نخستین جایزه بین المللی تصویرگری کتاب کودک در ایران در قالب نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان خبر داد و گفت: نخستین دوره را سال آینده در استان همدان برگزار خواهیم کرد.

دوشنبه 19 خرداد 1393

 امیرمسعود شهرام نیا مدیر موسسه نمایشگاه های فرهنگی از برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی کتاب های کودک و نوجوان  با محوریت تصویرگری در ایران خبر داد و گفت: درباره این موضوع در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، مذاکراتی با رئیس نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، رئیس نمایشگاه کتاب تونس و ... انجام دادیم، در داخل کشور نیز با فعالان این عرصه جلساتی داشتیم و درباره چگونگی برگزاری ، سطح برگزاری ، اینکه در تهران برگزار شود یا در استان های دیگر و... موضوعاتی مطرح شد.

وی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای طرح این موضوع تمایل داشت که این نمایشگاه در تهران برگزار شود، البته استان هایی نیز از جمله همدان پیشگام بودند تا نخستین دوره را در این استان ها شاهد باشیم، سرانجام با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به عنوان محل برگزاری نمایشگاه انتخاب شد و ما سال آینده شاهد برگزاری نخستین دوره هستیم.

با وجود داشتن 20 هزار تصویرگر ایرانی جایزه تصویرگری نداریم

شهرام نیا تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم، که مشابه همان پروژه ای که در بولونیا در حوزه تصویرسازی، جلدسازی و ... مطرح می شود، در ایران پیاده کنیم، در حال حاضر در ایران نزدیک به 20 هزار نفر گرافیست و تصویرگر داریم، اما جایزه یا جشنواره ای ویژه تصویرگری کتاب نداریم، در حالیکه بسیاری از این تصویرگران در جوایز مختلف بین المللی حائز رتبه شده و توانسته اند جوایز مختلفی را از پاریس ، بولونیا، تونس و ... دریافت کنند. اما یک جایزه داخلی نداریم.

به دنبال راه اندازی بولونیای اسلامی هستیم

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی افزود: در این راستا ما به دنبال این هستیم که این موضوع را با نمایشگاه کتاب تلفیق کنیم و به عبارت بهتر یک مدل بولونیای اسلامی راه اندازی کنیم، با این تفاوت که  محتوا ناخودآگاه به دلیل بدنه نشر و قرابت کشورمان با مذهب اسلام ، در این زمینه باشد.البته دولت به دنبال جهت دهی به این حوزه نیست ، بلکه در واقع به دنبال تشویق و ترغیب به این سمت است.

وی با اشاره به حضور ناشران کودک و نوجوان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با وجود برگزاری این نمایشگاه گفت: حضور ناشران منافاتی با این موضوع ندارد، بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب کماکان سرجای خود باقی است.

شهرام نیا با بیان این مطلب که باید زودتر از این ها دست به کار می شدیم،   گفت: امارات متحده عربی  به دنبال این بود که چنین نمایشگاهی را در دوبی راه اندازی کند، که کار متوقف ماند، چرا که آن ها حتی 5 ناشر کودک و نوجوان نیز ندارند، اما ما در ایران ظرفیت بارور بسیاری داریم که اگر بخواهیم جایزه را به صورت داخلی نیز برگزار کنیم، بسیار پربار خواهد بود چه برسد به اینکه به صورت بین المللی آن را برگزار کنیم.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط