loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «امام خمینی؛ گفتمان انقلابی و دولت انقلابی» منتشر شد

انتشارات مرتبط : مرکز اسناد انقلاب اسلامی

انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتاب «امام خمینی؛ گفتمان انقلابی و دولت انقلابی» تألیف عادل رئوف با ترجمه محمدزمان راستگو را منتشر کرد.

چهارشنبه 21 خرداد 1393

مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در جدیدترین اثر خود کتاب «امام خمینی: گفتمان انقلابی و دولت انقلابی» تألیف عادل رئوف با ترجمه محمدزمان راستگو را منتشر کرد.

عادل رئوف یکی از صدها متفکر عرب جامعه اسلامی است که در رثای خمینی کبیر قلم فرسایی کرده است. وی با بررسی بخش هایی از سخنان حضرت امام (ره) در کتابش با عنوان «گفتمان انقلابی و دولت انقلابی» کوشیده بنیان های فکری، عقیدتی، اجتماعی و سیاسی این اسطوره ی قرن بیستم و تمام قرون را نشان دهد و از همین رهگذر به چرایی تفاوت در سیاست ها، موضع گیری ها و اقدامات ایران به عنوان یک دولت اسلامی، در مقایسه با سایر دولت هایی که خود را اسلامی می خوانند بپردازد.

وی سادگی و شفافیت کلام امام (ره) را رمز نفوذ در دل های مسلمانان و مستضعفان غیر مسلمان دنیا می داند. عادل رئوف روحیه مقاومت و مبارزه گرانه ی امام خمینی (ره) را ستود و معتقد است که کلام امام (ره) تحرک بخش تمام امت های مظلوم و ستمدیده خواهد بود، چنان که موج عظیم بیداری اسلامی – را که امام راحل پیش بینی کرده بود- با همان شالوده فکری در سراسر جهان اسلام در حال جوشش است.

رهبر انقلاب اسلامی در عمل و سخن ثابت کرد که شخصیتی چند بعدی است که هم بر اسلام تساهل و تسامح و مصالحه ای برخی دولت های عربی به تندی می تازد و هم وحدت شیعه و سنی را از اصلی ترین نکات قلمداد می کند. مردی که به راستی مسلمانان را امت واحده می دانست و فلسطین را مساله اصلی دنیای اسلام اعلام کرده بود، عادل روؤف را به تمجید و ستایش وا داشته است.

بی شک سر سلسله ی تمام دیدگاه ها و نظرات این عارف کامل که طومار سلطه ی غرب در ایران را در هم پیچید عدم اعتقاد جدی و مستدل در برابر اصل «جدایی دین از سیاست» بود. او سپهسالار انقلابی بود که قدرت اصلی اش نه در پول و سلاح و...که باید در منطق، فکر و فرهنگ جست وجو کرد. این کتاب در هفت فصل است که عناوین آن شامل: گفتمان انقلابی امام (ره)، مسأله فرهنگی، سیستم دفاعی، انقلاب اسلامی، فلسطین، انقلاب و آینده و رهبری می باشد خدمت خوانندگان عزیز ارایه می گردد، لازم به ذکر است که سخنان و گفتارهای حضرت امام (ره) به همان صورتی که در صحیفه یا وصیت نامه آمده، برگردانده شده است.

هرچند که انقلاب اسلامی تنها حدود یک دهه در دستان مبارک امام روح الله بود، اما باید پذیرفت که گفتمان اصلی انقلاب پس از گذشت 22 سال از رحلت ایشان هم چنان معیار و آرمان اصلی جمهوری اسلامی است. مردی که به تاسی از جد بزرگوارش بر مبنای خرد و اندیشه تصمیم می گرفت و برای اجرای آن بدون ذره ای تردید عمل می کرد. نه تهدید غرب و نه تطمیع شرق هیچگاه نتوانست این شخصیت الهی را حتی به اندازه ی سر سوزنی به مصلحت اندیشی های نادرست وا دارد

این اثر در شمارگان 1500 نسخه و 244 صفحه و به قیمت 7500 تومان روانه بازار نشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط