loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«موسیقی کبیر» با تصحیح و ترجمه زنده یاد برکشلی رونمایی می شود

انتشارات مرتبط : سروش

نویسندگان مرتبط : ابونصر محمد فارابی

مراسم رونمایی از کتاب «موسیقی کبیر» ابونصر فارابی با ترجمه زنده یاد مهدی برکشلی، 27 خرداد با حضور دکتر داوری اردکانی استاد فلسفه و رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و سیدعبدالله انوار، نسخه شناس، نویسنده و مترجم برگزار می شود.

پنجشنبه 22 خرداد 1393

به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، آیین رونمایی از کتاب «موسیقی کبیر» از آثار مشهور معلم ثانی ابونصر فارابی به ترجمه استاد فقید دکتر مهدی برکشلی از ساعت 15 روز سه شنبه 27 خرداد در سالن اجتماعات انتشارات سروش برگزار می شود.

در این مراسم رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و سید عبدالله انوار نسخه شناس، نویسنده، مترجم و محقق درباره سرفصل های این اثر حکمی ـ فلسفی و جایگاه آن در پژوهش های موسیقی و فلسفه موسیقی امروز، سخنرانی می کنند. همچنین خانواده زنده یاد برکشلی در زمره میهمانان ویژه این مراسم هستند.

کتاب «الموسیقی الکبیر» یکی از تالیفات ابونصر فارابی، فیلسوف شهیر مسلمان و بزرگ افلاطونیان و نوافلاطونیان در تمدن اسلامی است. سیدحسین نصر درباره این کتاب در یکی از تالیفات خود نوشته است: «کتاب موسیقی کبیر که در غرب با نام کتاب موسیقی عرب شناخته می شود، در واقع مطالعه تئوری موسیقی ایرانی در عصر خویش است. این کتاب همچنین مبانی فلسفی موسیقی، ویژگی های جهانی و همچنین تاثیر آن بر روی روح را تشریح می کند.»

مهدی برکشلی، استاد فیزیک و متخصص موسیقی، به واسطه پژوهش های بسیارش در زمینه علم موسیقی و نظریات فارابی در ایران ملقب به «فارابی ثانی» شد. ترجمه، شرح و تصحیح برکشلی از کتاب «الموسیقی الکبیر» سال ها در نوبت انتشار بود که اکنون چاپ نخست آن از سوی انتشارات سروش با قطع رحلی و در 612 صفحه در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

انتشارات سروش در تهران، خیابان شهید مطهری نبش خیابان شهید مفتح واقع است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط