loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایتی از زندگی ایرج رستمی در «مَه در مه»

انتشارات مرتبط : نشر صریر

کتاب «مَه در مِه» منتشر شد. این اثر به روایت مستند از زندگی شهید ایرج رستمی می پردازد.

یکشنبه 8 تیر 1393

زندگینامه نویسی و توصیف و ترسیم مراحل و دوره هایی که انسانی بزرگ و تاثیرگذار پشت سر نهاده، از دیرباز مرسوم و متداول است.

زندگینامه روایتی مستند و واقع‎گرایانه از رویدادها و روند زندگی است که در ساختاری منظم و منسجم نگاشته می شود و گاه با مستنداتی مانند نامه ها، نوشته ها، عکس ها و... همراه است. زندگینامه هایی که با بهره گیری از زیبایی ها و آرایه های ادبی نوشته می شوند، جذاب تر، ماناتر و تاثیرگذارترند. در آثار ادبی دفاع مقدس «زندگینامه ها»جایگاه ویژه ای دارند.
 
کتاب «مَه در مِه» نگاهی به زندگی شهید ایرج رستمی، اثر «محبوبه معراجی پور» زندگی این فرمانده شهید دوران دفاع مقدس را که مسوول عملیات ستاد جنگ های نامنطم بوده، بررسی کرده است.

اثر، حاصل گفت وگوهای مولف با همسر و بستگان شهید و چند تن از همرزمان ایرج رستمی است که به شیوه داستانی تدوین شده و ضمیمه کردن نقشه عملیاتی و عکس ها به جذابیت آن افزوده‎اند. در بخشی از کتاب می خوانیم:
 
«... عفت با ناراحتی به او و رزمندگانی که در رفت و آمد بودند نگاه کرد و گفت: شما باید همیشه سالم و سرحال باشی! رزمندگان بدون نظم و قانون می جنگند؟" بی نظمی!؟ آن هم از همسر منظم من؟ محال است... سروان لبخند زد و گفت: ستاد جنگ های نامنظم از منظم ترین افراد خبره و برجسته تشکیل شده. نظم شان برای همه مثال زدنی است.. نامنظم؛ یعنی اینکه ضربه آنی به دشمن می زنند. دفاع می کنند و می گریزند...
 
...دکتر چمران لبخند زد و به خانم سروان گفت: ...شما نزدیک به یک سال است که همسرتان را ندیده اید. اجر شما کمتر از آقای رستمی ما نیست که شبانه روز می جنگد. خدا به شما جزای خیر دهد...»
 
کتاب «مَه در مه» اثر «محبوبه معراجی پور» با شمارگان سه هزار نسخه، قطع رقعی، 184 صفحه، مصور و به بهای 60 هزار ریال از سوی نشر صریر، وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط