loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات ۱۰ سال اسارت «علی اصغر رباط جزی» در زندان های عراق مکتوب شد

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : جواد کامور بخشایش

خاطرات «علی اصغر رباط جزی» یکی از آزاده هایی که ۱۰ سال در اسارت رژیم بعث عراق بود، توسط «جواد کامور بخشایش» در قالب کتابی گردآوری و به زودی به چاپ خواهد رسید.

شنبه 14 تیر 1393

جواد کامور بخشایش، نویسنده و پژوهشگر درباره ثبت خاطرات «علی اصغر رباط جزی»، بیان داشت: آقای رباط جزی یکی از آزاده های هشت سال دفاع مقدس است که ده سال در اسارت رژیم بعث عراق بوده و در اردوگاه های مختلفی این دوران را تجربه کرده است.

به گفته وی، «علی اصغر رباط جزی»، شکنجه های زیادی را متحمل شده است و در عین حال در بسیاری از حوادث و رویدادها، نقش آفرین بوده است.

کامور بخشایش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در این کتاب تنها به بیان خاطرات این آزاده پرداخته اید، ادامه داد:  مضمون کتاب خاطرات «علی اصغر رباط جزی» از زمان تولد این آزاده تاکنون را شامل می شود و فقط مختص به دوره اسارت نیست گرچه خاطرات این دوره، یعنی دوره اسارت رباط جزی، حجم زیاد کتاب را شامل می شود.

وی افزود: این کتاب، گرچه به شیوه خاطره؛ روایی داستانی است در عین حال از پژوهش های عمیقی از موضوعات مختلف برخوردار است یعنی خاطرات آقای رباط جزی با خاطرات افرادی که با این فرد آشنا بودند، هم پوشانی شده و در عین حال در پاورقی های کتاب، اطلاعات بسیار زیادی از حوادث و شخصیت های مربوط به خاطرات توضیح داده شده است.

این نویسنده با بیان اینکه عنوان این کتاب را «طعم تنهایی» یا «دروازه های بی نور» نامگذاری خواهم کرد، گفت: این کتاب در هفت فصل و به احتمال زیاد در 600 صفحه توسط انتشارات «سوره مهر» منتشر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، جواد کامور بخشایش متولد 1353در استان آذربایجان شرقی و دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است که تاکنون نزدیک به 15 اثر با عناوینی نظیر «جای امن گلوله ها»، «شیخ شریف»، «خاطرات آیت الله سیدمحمد خامنه ای»، زندگی داستانی شهید تندگویان با عنوان «یاس در قفس»، «خاطرات سیدمرتضی نقوی»، «آینه جویبار (فرهنگنامه شهدای شهرداری تهران)» و «خاطرات سیدکاظم اکرمی» را منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط