loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب مقدس زیر ذره بین یک روحانی رفت

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

«کتاب مقدس زیر ذره بین» نوشته حجت ‏الاسلام و المسلمین عباس نیکزاد، از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

چهارشنبه 18 تیر 1393

متأسفانه آنچه که امروز به نام تورات و انجیل در اختیار اهل کتاب قرار دارد، عین همان کتابی نیست که از جانب خداوند برای هدایت آنان نازل شده است. تاریخ گواهی می دهد که تورات در لابلای حوادث در مقاطعی از تاریخ به کلی مفقود و یا معدوم شده است. آنچه هم که به عنوان انجیل در اختیار مسیحیان است اناجیل چهارگانه ای است که به اعتراف مسیحیان به وسیله افراد دیگری غیر از حضرت مسیح(ع)، ده ها سال بعد نگاشته شده است. مضامین و محتویات کتاب مقدس نیز بر مدعای مزبور به خوبی گواهی می دهد. قرآن کریم در آیاتی از تحریف کتاب آسمانی به وسیله یهودیان و بنی اسرائیل سخن گفته است.

آنچه در کتاب «کتاب مقدس زیر ذره بین» آمده، جستاری است تحلیلی و انتقادی درباره محتویات کتاب مقدس (عهد قدیم و جدید)، نقد و بررسی آنها، ذکر بشارت های آنها درباره پیامبر اسلام(ص) و شریعت ایشان.

این کتاب با استناد به کتاب مقدس، منابع معتبر روایی، تاریخی و تحلیلی در 5 بخش نگارش یافته است. بخش اول کتاب در دو فصل به توضیح اجمالی از محتویات کتاب مقدس (عهد قدیم و عهد جدید) می پردازد. بخش دوم در دو فصل به نقد و بررسی عهد قدیم می پردازد. ابتدا تورات و سپس دیگر کتب عهد قدیم از لحاظ سندی بررسی می‏ شود.

بخش سوم در 5 فصل به نقد و بررسی عهد جدید می‏پردازد. فقدان اعتبار نویسندگان عهد جدید، فقدان اعتبار نامه‏های پولس، تناقضات عهد جدید، خرافات عهد جدید و اشتباهات عهد جدید عناوین پنج فصل بخش سوم هستند. بخش چهارم به بشارتهای کتاب مقدس در مورد پیامبر اسلام(ص) و بخش پنجم هم به نقل قول های قرآن از بشارت های کتب مقدس پیشین در مورد پیامبر اسلام(ص) می‏پردازد.

چاپ اول «کتاب مقدس زیر ذره بین» در 216 صفحه، قطع رقعی،با قیمت 6هزار تومان و تیراژ 2هزار نسخه از سوی دفتر نشر معارف، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و بنیاد علمی و فرهنگی حیات منتشر ‏ شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط