loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» نمایان شد

انتشارات مرتبط : مرکز اسناد انقلاب اسلامی

در بخشی از کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» می خوانیم: «منافقین و صدام که پس از سال ها جنگ نتوانسته بودند ذره ای از اهداف خود را در راستای براندازی نظام مردمی جمهوری اسلامی جامه عمل بپوشانند، به عنوان آخرین تیر ترکش خود نقشه حمله همه جانبه منافقین به ایران را با پشتیبانی آمریکا و سایر کشورهای مخالف ایران طراحی و اجرا کردند...»

یکشنبه 5 مرداد 1393

به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری و اتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، این مرکز به مناسبت پنجم مرداد، سالروز عملیات افتخار آمیز مرصاد اقدام به معرفی کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» تألیف محمدعلی صدر شیرازی پرداخته است.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: «سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در میانه دهه 40 و هم زمان با رواج جنبش های مبارزاتی چریکی در جهان و به تبع آن ایران اعلام موجودیت نمود.

این سازمان در ادامه ی مسیر خود نه تنها نتوانست گوشه ای از آرمان شهر اسلامی خود را محقق سازد، بلکه معدود داشته های عقیدتی خویش را نیز از دست رفته دید. سازمان مجاهدین خلق از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تغییرات عظیمی را در همه عرصه ها شاهد بوده، اما در یک عرصه مواضع خود را ثابت و مستحکم نگاه داشته و آن چیزی جز ضدیت با حکومت اسلامی و نهاد ولایت فقیه نیست.

پس از پیروزی انقلاب و بعد از آنکه تلاش های سازمان در قبضه قدرت به نتیجه نرسید، سران سازمان خود را در برابر مردم و نظامِ برآمده از رأی آنان قرار داده و با قتل عام مردم بی گناه دست به انتقام کور از آنان زدند.

هم زمان با جنایات روزافزون سازمان، رژیم بعث که جنگ تحمیلی را در آستانه اتمام می دید، تجاوزات خود به مرزهای جنوبی و غربی جمهوری اسلامی ایران را افزایش داد تا بتواند در مذاکرات صلح به اصطلاح دست بالا را از آن خود سازد. به علاوه منافقین و صدام که پس از سال ها جنگ نتوانسته بودند ذره ای از اهداف خود را در راستای براندازی نظام مردمی جمهوری اسلامی جامه عمل بپوشانند، به عنوان آخرین تیر ترکش خود نقشه حمله همه جانبه منافقین به ایران را با پشتیبانی آمریکا و سایر کشورهای مخالف ایران طراحی و اجرا کردند اما پاسخ ناگهانی و کوبنده رزمندگان اسلام به متجاوزان تمام معادلات آنان را تغییر داد.

این پاسخ تاریخی که «عملیات مرصاد» نام گرفت، نه تنها سازمان تروریستی منافقین را به مرز نیستی کشاند، بلکه صدام را در تحقق اهداف بلندپروازانه ی خود در چگونگی پایان جنگ ناکام گذاشت. عملیات مرصاد تابلویی درخشان در حمایت و جانفشانی اقشار مردم از نظام اسلامی و میهن خود به شمار می رود.

«عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» در دو بخش کلی تنظیم شده و پنج فصل دارد که به صورت مشروح و کامل به بررسی ساختار و نحوه شکل گیری سازمان مجاهدین خلق و عملیات مرصاد پرداخته است.

این کتاب را مرکز اسناد انقلاب اسلامی، با شمارگان یکهزار و 500 نسخه، 428 صفحه و به بهای 135 هزارریال منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط