loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شناخت مرحوم آیت الله عطاردی در جشن نامه «عطارد دانش»

انتشارات مرتبط : کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی

کتاب «عطارد دانش» جشن نامه ای است که در سال 90 برای استاد مرحوم آیت الله عزیزالله عطاردی از سوی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی منتشر شده است.

دوشنبه 6 مرداد 1393

کتاب «عطارد دانش» جشن نامه ای است که در سال 90 برای استاد مرحوم  آیت الله عزیزالله عطاردی از سوی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی منتشر شده است. این مجموعه که به کوشش و ویرایش عبدالحسین طالعی سامان یافته در سال 90 از سوی کتابخانه مجلس در 524 صفحه منتشر شده که دربردارنده 19 مقاله با عناوین زیر است:
بخش اول این کتاب ذیل عنوان «درباره استاد و آثار او» دارای چهار مقاله است. سال شمار (عبدالحسین طالعی)، نگاهی دیگر (احمد مسجدجامعی)، روایت عاشق در «روایت عشق» (حسن پویا) و مقاله نامه استاد عطاردی (حمید سلیم گندمی) عناوین مقاله های این بخش است.

بخش دوم «عطارد دانش»، «خراسانیات» نام گرفته و پنج مقاله را در خود دارد. تاریخ طبرستان ابن اسفندیار و چند نکته درباره آن (محمدکاظم رحمتی)، جهان گشایی و دیپلماسی (جواد مرشدلو)، الاجازة الوجیزة للدرّة الفاخرة العزیزة: اجازة روایتی آیت الله محمدباقر بیرجندی (1276 – 1352ق) (به کوشش عبدالحسین طالعی)، کشتار مسجد گوهرشاد (به کوشش عبدالحسین طالعی) و رهنمای دین (تقریر منبرهای آیت الله شیخ محمدرضا کلباسی در باب روش دعوت و تبلیغ) (دکتر عبدالجواد فلاطوری) مقاله هایی است که در این بخش گردآوری شده است.

در بخش سوم خواننده تحت عنوان «کتابخانه آستان قدس رضوی» مقاله هایی در ارتباط با نسخ خطی و چاپ های قدیمی را در برگرفته است. در بخش چهارم «مقوله های دیگر» نیز از نظر مخاطب می گذرد و مقاله هایی چون، شعر حسینی در مسیر تاریخ (دکتر مرضیه محمدزاده)، مدارس علمیه کربلا و نجف در قرن 19 میلادی (مایرلیتواک، ترجمه محمدنبی سلیم) و ... را شامل می شود.

بخش پنجم این کتاب به «اسناد و تصاویر» مرتبط می شود که برای نمونه کارت عضویت کتابخانه مجلس مرحوم آیت الله عطاردی در نیم قرن پیش این محقق مرحوم است.

محقق مورخ و محدث بزرگ این روزگار حاج شیخ عزیزالله عطاردی جمعه در سن 86 سالگی دارفانی را وداع گفت.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط