loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امامی که فردا او را خواهید شناخت

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

کتاب «فردا مرا خواهید شناخت؛ روزگار شکیبایی و فرمانروایی امیرمؤمنان(ع)» نوشته حجت ‏الاسلام والمسلمین یوسف غلامی، استاد حوزه و دانشگاه از سوی دفتر نشر معارف برای نخستین بار منتشر شد.

شنبه 8 شهریور 1393

 بر پایه منابع تاریخی شیعه و سنی، پیامبر والامقام اسلام(ص) پیرامون منزلت علی بن ابی طالب(ع) سخن بسیار گفته بود، اینک در آثار معتبر اهل تسنن صدها حدیث می توان یافت که از آن گفته ها حکایت دارد.

کتاب فردا مرا خواهید شناخت از «مقدمه» و فصل های «روزگار تلخ شکیبایی، انتخاب پیشوایی فرزند ابوطالب(ع)، بحران در آستانه خلافت، سیاست مدارتر از حضرت علی بن ابی طالب(ع) و حکومت و مخالفان» تدوین شده که هر فصل شامل عناوین مختلفی است.

نویسنده در مقدمه نوشته است:

«روزگار اینک ما در پاره ای مسایل، از عصر مردمان غارنشین بسیار خفت بارتر است. آنان حیوان شکار می کردند و انسان می ماندند و امروزیان انسان شکار می کنند تا حیوان باقی بمانند. نوادگان آن انسان ساده غارنشینی که پلیدی را نیز به قصر ناپاکی جستجو نمی کرد، اینک از صنعت و فناوری پیشرفته بهره مند شده اند و دیگر خود را نیازمند پیامبر آسمانی نمی شناسند. اینان خود پیامبر خویش اند.»

در فصل سوم این کتاب در رابطه با نابسامانی های برجای مانده از طرح پیشینیان می خوانیم: «صدها گواه تاریخی همچون برهان منطقی می توان ارائه کرد که تمامی مشکلات پدید آمده در حکومت امیرمؤمنان علی(ع) نتیجه عملکرد حاکمان قبل از وی بوده است. پیشینیان آن حضرت امور را به گونه ای طراحی و اجرا کردند که اگر روزی حکومت نصیب آن حضرت شود پیروزی آن جناب در دستیابی به حکومت آرام، غیرممکن باشد. هیچ یک از مشکلات حکومت حضرت به سبب روش سیاسی آن حضرت پدید نیامده است و انحراف امت از روش رسول خدا(ص) مهم ترین عامل ناکامی طرح های فرزند ابوطالب(ع) بود و آن انحراف نیز پیشتر به دست دیگران پدید آمده بود.»

کتاب «فردا مرا خواهید شناخت» نوشته یوسف غلامی به همت دفتر نشر معارف در 120 صفحه با شمارگان 5000 نسخه و به قیمت 4000 تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. دفتر نشر معارف پیش از این، از این استاد حوزه و دانشگاه کتابهای «راز یک فریب»، «عقل متفاوت زنان»، «بهای یک لباس»، «اخلاق جنسی» و «آموزش و هدایت کودک» را منتشر کرده است که همگی آنها با استقبال مخاطبان مواجه شده و چندین بار تجدیدچاپ شدند. این ناشر در مهر ماه، کتاب «تبسم نامها؛ القاب و نامهای فاطمی» را از این نویسنده منتشر می کند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط