loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«مادر سال ترکیه» در نامه به امام رضا(ع): گذشت را از تو آموختم

«مادر سال کشور ترکیه» در جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) شرکت کرد و خطاب به این امام همام نوشت: آقایم! اول خدایم کمکم کرد و بعد شما اهل بیت واسطه این امر مهم شدید تا دستم به خون قاتل فرزندم آلوده نشود و از خون فرزندم بگذرم.

سه‌شنبه 11 شهریور 1393

سحرگاه 28 فروردین ماه سال جاری در شهر نور استان مازندران همه در صحنه اعدام حاضر شده بودند. مادر قربانی جنایت که پسرش را در سال 86 در پی درگیری از دست داده بود همراه شوهر ورزشکارش پای در مراسم گذاشت. طناب قرمزرنگ دور گردن عامل جنایت حلقه شد و شاهدان اجرای حکم از خانواده قربانی بخشش خواستند.

عامل جنایت و خانواده اش التماس می کردند تا این حکم اجرا نشود. عقربه های ساعت به کندی حرکت می کرد و کیفرخواست از سوی نماینده دادستان خوانده شد و در حالی که همه خواهان بخشیده شدن پسر جوان بودند، مادر مقتول به سمت قاتل پسرش رفت. همه منتظر بودند که حکم اجرا شود اما مادر فداکار با صدای غم آلود خواست طناب دار را از گردن قاتل پسرش خارج کنند. عامل جنایت که در یک قدمی اعدام بود با بخشش مادر ایثارگر جان دوباره ای گرفت. این اقدام انسانی در پای چوبه دار کافی بود تا مادر فداکار از طریق رسانه ها به دیگر کشورها معرفی شود.

* «مادر سال ترکیه»

روز 19 اردیبهشت ماه دعوتنامه ای از سوی شهردار استانبول به دست خانواده قربانی این جنایت رسید که در آن عنوان شده بود «سامره علی نژاد» به عنوان مادر نمونه سال کشور ترکیه معرفی شده است.

ترک ها این خبر را در تمام رسانه های خود خبری منتشر کردند که شهردار منطقه «مال تپه» استانبول ترکیه اعلام کرده است که «سامره علی نژاد» همان مادری که روایت بخشش او امروز جهانی شده را به عنوان «مادر سال» انتخاب کرده اند.

قرار بود خانم علی نژاد به ترکیه برود که داستان این بخشش بزرگ را از زبان خود برای ترک ها تعریف کند اما به دلیل ناراحتی جسمانی نتوانست در این مراسم حضور یابد و با ارسال یک فایل ویدئو با مردم قدرشناس ترکیه سخن گفت.

بر اساس گزارش روزنامه حریت چاپ ترکیه، سامره علی نژاد در این ویدئو گفت: امروز روز جهانی مادر است. من بسیار خوشحالم که به عنوان «مادر سال» انتخاب شدم. روز مادر را به همه مادران به خصوص مادران ترکیه تبریک می گویم و از همه کسانی که مرا برای این عنوان لایق دانستند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: زمانی که زیر پای قاتل صندلی گذاشتند و دور گردنش طناب انداختند، شروع به التماس کرد. در آن لحظه حسی از درون به من دست داد که باید کشیده ای بزنم. انگار این سیلی تمام خون، کینه و نفرتی که در بدنم بود را ذوب کرد. به همسرم گفتم بیا او را از صندلی پایین بیاوریم. از آن روز به بعد آرامش بزرگی احساس می کنم. احساس می کنم نسبت به گذشته به خدا نزدیک تر شده ام و خدا را در کنار خودم در هر جا احساس می کنم. از زمانی که فرزندم را از دست داده ام دچار بیماری شده ام و درمانم ادامه دارد. برای اینکه نتوانستم در مراسم استانبول شرکت کنم بسیار عذرخواهی می کنم. متاسفانه وضعیت جسمانی چنین اجازه ای را به من نمی دهد.

* دستان کریمانه ات را به من هدیه کن

مادر مهربان مازندرانی در نهمین جشنواره نامه ای به امام رضا (ع) شرکت کرد و دلنوشته ای عاشقانه برای امام مهربانی نوشت.

نامه ای سرشار از ارادت به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت

السلام علیک یا امام رضا

السلام علیک یا غریب الغربا

السلام علیک یا ضامن آهو

با عرض سلام خدمت امام عزیزم. تا دلتنگ می شوم تو را صدا می زنم و از تو کمک می خواهم. ما هر چه داریم از شما اهل بیت داریم. ایمان، ایثار، گذشت، فداکاری، همه را از شما آموختیم. آقایم! اول خدایم کمکم کرد و بعد شما اهل بیت واسطه این امر مهم شدید تا دستم به خون قاتل فرزندم آلوده نشود و از خون فرزندم بگذرم. شاکر خدایم هستم و اکنون در لحظه های بی قراری روح تو را ضامن می کنم تا شفاعتم را از آن بالا بخواهی و آرامش را با دست های کریمانه ات به من هدیه دهی. آقاجان اول ظهور آقا امام زمان و سلامتی کل مسلمانان شفای همه مریض ها سلامتی خانواده ام را از شما خواهان هستم.

ارادتمند شما سامره علی نژاد

 

 

* جشنواره «دوبیتی سرایان رضوی» در همدان به کار خود پایان داد

در آستانه میلاد با سعادت امام رضا (ع) و در دهه کرامت جشنواره دوبیتی سرایان رضوی در همدان به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم با بیان اینکه یک هزار و 600 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، افزود: پس از داوری از سوی هیئت داوران هشت اثر به عنوان آثار برتر معرفی و هشت اثر نیز به عنوان آثار قابل تقدیر تجلیل شدند.

فاضل عبادی بیان کرد: در این جشنواره آثار بسیاری از شاعران جوان ارسال شده بود که در نهایت به برگزیدگان آن جوایزی اهدا شد.

در ادامه حجت الاسلام حسن طاهری امام جمعه رزن نیز به کرامت امام رضا (ع) اشاره کرد و با بیان اینکه شعر و شاعری در وصف ائمه معصومین(ع) بسیار مسرت بخش است،گفت: باید از جوانانی که با شور و شوق برای اهل بیت شعر می سرایند، قدردانی کرد.

یکی از شاعران دوبیتی سرای کشور نیز گفت: در دو سال گذشته بحث جایزه ادبی باباطاهر را مطرح کردم که تنها یک سال برگزار شد و دیگر برگزار نشد.

بیژن ارژن با تأکید بر اینکه با تغییرات مدیران نباید فرهنگ و ادب به فراموش سپرده شود، افزود: اگر بتوانیم جشنواره دوبیتی سرایی رضوی را به جایزه بزرگ باباطاهر گره بزنیم، جشنواره تخصصی دوبیتی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ تا امروز بسامد دوبیتی هایی که سروده شده بسیار کمتر از سال های بعد از انقلاب است به طوری که دوبیتی پس از انقلاب رشد کرده است.

این شاعر دوبیتی سرا، دوبیتی را زبان مردم عامه دانست و گفت: دوبیتی قالبی است که سینه به سینه سپرده می شود و ریزش ها و رویش ها متعلق به مردم است.

عضو هیئت داوران جشنواره دوبیتی سرایان رضوی نیز گفت: دوبیتی قالب شعری غریبی است که مغفول مانده و در دیوان شاعران جایی ندارد.

میرهاشم میری ابراز کرد: اگر قرار است شاعران نخبه ای داشته باشیم ابتدا باید تعمیم به دوبیتی داشته باشیم.

وی بیان کرد: 140 شاعر جوان یک هزار و 600 اثر به این جشنواره ارسال کرده اند که با توجه به محدودیت جشنواره تنها به دو قالب شعر فارسی توجه کرده ایم.

عضو هیئت داوران جشنواره دوبیتی سرایان رضوی اظهار کرد: 807 اثر از آثار ارسالی رباعی و 395 اثر دوبیتی و مابقی در قالب های قصیده، غزل، سپید و قطعه ارسال شده بود.

وی خاطرنشان کرد: پیشینه ادبی همدان در دوبیتی سرایی برگرفته از باباطاهر است و دوبیتی سرایان معاصر همدان دلیل اختصاص این جشنواره به همدان است.

در پایان به هشت برگزیده دوبیتی سرایی از نقاط مختلف کشور لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شد و به هشت برگزیده آثار قابل تقدیر لوح سپاس و یک تابلو فرش به عنوان یادبود اهدا شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط