loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به کتاب های پرفروش کشور در هفته گذشته

دانشگاه ها که باز شود حتما تغییراتی در کتابخوانی کشور ایجاد خواهد شد و سر کتابفروشها شلوغ تر. پس فعلا آمار پرفروشهای این روزهای آخر تابستان را داشته باشید تا از یکی دو تا ترازوی نشر دیگر حال و هوای ماه مهر هم به این مطالب بیاید.

یکشنبه 23 شهریور 1393


 با یک «تحلیل سیاسی» دقیق چطورید؟!


 «من زنده ام» پس از گذشت چندین ماه همچنان در لیست پرفروش ها زنده است! روایت خودنوشت از اسارت یک دختر جوان برای خیلی ها جذاب بوده است. البته قیمت مناسب کتاب هم باعث شده است تا مخاطب این کتاب را پس نزند. «قرارگاه های فرهنگی» بی سر و صدا خودش را به صدر پرفروش ها رسانده و فعالین فرهنگی هم بعد از تجربه خوب «دغدغه های فرهنگی» اقبال خوبی به آن نشان داده اند.

اگر می خواهید بصورت روشمند تحلیل سیاسی کنید این کتاب که انتشارات سروش آن را منتشر کرده است از دست ندهید: «گام به گام روش تحلیل سیاسی». این کتاب هم سومین کتاب پرفروش ترنجستان سروش بوده است.

 «قصه های امیرعلی» پایش را از رادیو هفت بیرون گذاشته و ساکن قفسه ها شده است و به جمع پرفروش ها پیوسته است.

اگر می خواهید خاطراتی از آیت الله بهجت را زنده کنید به «جناب عشق» سری بزنید و چند جرعه از توصیه ها و خاطرات ایشان را در کنار عکس هایی از ایشان بنوشید.

 «۷ روایت خصوصی» که روایت سرک کشیدن های حبیبه جعفریان است در زندگی خصوصی امام موسی صدر است از دیگر پرفروش های این فروشگاه بوده است.

 «عقل و عشق در حریم عاشورا» هم اولین جلد از مجموعه تلویزیونی معرفت است که بصورت کتاب عرضه شده است. این کتاب متن گفتار های دکتر غلامحسین دینانی است که در این برنامه مطرح شده است. این کتاب چند هفته ای است در صدر پرفروش های ترنجستان قرار گرفته است.

 

همه بیایند «الّا دختر»!


در فروشگاه آفتاب کتاب مشهد که به نوعی وابسته به انتشارات سپیده باوران هم هست، تنور «۷ روایت خصوصی» داغ تر بوده است و پرفروش ترین کتاب این فروشگاه بوده است.

بعد از این کتاب بازار دفاع مقدسی هم داغ بوده است و رده دوم و سوم پرفروش ها برای «سلام بر ابراهیم» و جلد یکم از «نیمه پنهان ماه» بوده است. سلام بر ابراهیم که روایت زندگی شهید ابراهیم هادی است با توجه به روحیات خاص این شهید طرفداران زیادی داشته است. ما هم پیشنهاد می کنیم این کتاب را از دست ندهید. در جلد یکم مجموعه نیمه پنهان ماه هم می توانید با شهید چمران به روایت همسرش آشنا شوید.

پس از این سه کتاب، جزوه مختصر «شهید مطهری احیاگر تفکر اسلامی» برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری و مجموعه شعر «ناخوانده» از میلاد عرفان پور، در کنار دو کتاب مرحوم صفایی حایری پرفروش بوده است: کتاب مختصر و مفید «روابط متکامل زن و مرد» که بحث مهمی در رابطه با اهداف ازدواج بیان می کند و کتاب «رشد». در این کتاب از مفاهیمی چون رشد و خسر گفت و گو شده و به ضرورت رشد و عوامل آن توجه داده شده و تنها به دو عامل از عوامل رشد، اشاره شده و از نقش ایمان و مومن سخن رفته است.

آخرین کتاب هم یک کتاب طنز از امید مهدی نژاد به نام «الّا دختر»!

 

قبل از ازدواج یک نفس عمیق بکشید و «مطلع مهر» را بخوانید

 

«قرارگاه های فرهنگی» در اراک هم پیشتاز بوده است. «مطلع مهر» دومین کتاب پرفروش سفیران طلائیه بوده است. در این کتاب بانکی پور به راهکارهایی جامع و کاربردی درباره انتخاب همسر ارائه کرده است. این کتاب تلاش کرده تا در موضوعات مختلفی که مبتلا به مراحل ازدواج از تعیین ملاک ها تا خواستگاری و تعیین مهر و تحقیق و… مجموعه ای از راهنما ها و سوالات و اشکالات مختلف را ارائه کرده و به تناسب هر فصل رجوع جدی نیز به آیات و روایات داشته باشد.

 «استاد عشق» هم که یکی از پای ثابت هاست ؛ زندگی نامه دکتر حسابی به قلم پسرش طرفداران زیادی داشته است.

اگر می خواهید فرزندانتان را با بازی های ایرانی سرگرم کنید، «بازی بازوی تربیت» راهنمای شماست. این کتاب هم جزو پرفروش ها بوده است.  «من زنده ام» و «عباس دست طلا» هم که پای ثابت دفاع مقدسی ها هستند.

در آخر هم «مدرسه امام سجاد(ع)» از نشر جمال پرفروش بوده است. کتابی مناسب برای کودکان. کتاب های «تو خدای بی شریکی»، «لحظه ای نشو غافل»، «بوسه می زنم بر او»، «مهربان و خندان باش» و «کودکم مواظب باش» از عنوان های این مجموعه هستند. این مجموعه برگرفته از رساله حقوق امام سجاد علیه السلام است.

 

«جمعیت ارباب وفا» نگسلد از هم


در نجف آباد رساله آموزشی مقام معظم رهبری در صدر پرفروش ها بوده است. بچه های گروهان میثم در عرصه کتاب هم حماسه ساز هم بوده است، «حماسه تپه برهانی» دومین کتاب پرفروش کتابشهر است. حمیدرضا طالقانی بعد از مجروحیتی شدید و ۱۵ روز بی آب و غذا درد کشیدن و تحمل کردن، وقتی زنده ماند و به نیروهای خودی رسید، شرحی از حماسه تپه برهانی ارائه کرد که مشخص می نمود چه اتفاقاتی روی آن تپه افتاده است . خواندن این کتاب را از دست ندهید.

اگر با شعر و شاعری میانه ای دارید یا می خواهید شرح دیدار رمضانی رهبر انقلاب با شاعران را مرور کنید، «جمعیت ارباب وفا» پیشنهاد خوبی است. این کتاب سومین کتاب پرفروش کتابشهر در هفته گذشته بوده است.

در میان پرفروش ها یک کتاب دفاع مقدسی دیگر هم به چشم می خورد، «p. w». این کتاب مجموعه خاطرات کوتاه و خواندنی رزمنده آزاده، احمد شکراللهی است از سال‏های اسارت.

اما سه کتاب آخر پرفروش‏های کتابشهر نجف آباد، «بشقاب های سفره پشت بام»، «دایرة المعارف مصور یهودیت و صهیونیسم» و «روش تحلیلی سیاسی». کتاب اول درباره ماهواره و اثرات آن بر خانواده است، که تالیف حجت الاسلام عباسی ولدی است. کتاب دوم اطلاعات جامعی درباره دین یهود و آیین هایش و صهیونیسم به شما می دهد، از سیر تا پیاز! بد نیست بدانید که این رژیم کودک کش چه عقایدی دارد و از روند شکل گیری آن را به شکل مستند همراه با تصاویر آگاه شوید. این کتاب همچنین ضمیمه ای دارد که به نسبت ایران و رژیم صهیونیستی پرداخته است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط