loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه های جدید «قانون» و «الحاوی» رونمایی شد

نویسندگان مرتبط : ابو علی سینا

همزمان با آیین افتتاحیه دومین جشنواره گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، از ترجمه های جدید کتاب «الحاوی» رازی و «قانون» ابن سینا رونمایی شد.

دوشنبه 7 مهر 1393

 آیین افتتاحیه دومین جشنواره گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران و رونمایی از ترجمه های جدید کتاب های «قانون» ابن سینا و «الحاوی» رازی، دقایقی پیش با حضور دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، دکتر محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، دکتر محمدحسن عصاره، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، دکتر ابوالقاسم سلطانی، نویسنده دائره المعارف طب سنتی (گیاهان دارویی) و پروفسور ابوالقاسم متین در مصلای تهران برگزار شد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در این آیین، جشنواره گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی را یکی از مهم ترین بخش ها در حوزه گیاهان دارویی کشور دانست.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این آیین با تاکید بر پتانسیل علمی کشور در زمینه گیاهان دارویی، از مظلومیت ابوعلی سینا و زکریای رازی سخن گفت: این اولین باری است که جلد 11 کتاب «الحاوی» زکریای رازی را به زبان مادری اش ترجمه کرده ایم.

همچنین محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، در آئین افتتاحیه دومین جشنواره گیاهان دارویی، با اشاره به رشد دو هزار گونه گیاهی در ایران گفت: کشورمان از نظر تنوع اقیلمی و رشد گیاهان دارویی سرزمین خاصی است.

وی درباره همکاری وزارت جهاد کشاورزی با معاونت علمی و فناوری در حوزه تولید گیاهان دارویی افزود: در جهاد کشاورزی سازوکارهای مختلفی در حوزه معاونت ها برای این رفع مشکلات تولید گیاهان دارویی تعریف شده است. با اقدامات معاونت علمی، تقاضاها تعریف می شود و ما نیز در جهاد کشاورزی کمک می کنیم تا در عرصه های مرتعی و زراعی به رشد برسیم.

در ادامه محمدحسن عصاره، دبیر این جشنواره در معرفی فعالیت های این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه برای ایجاد فن بازار یا بازار فناوری در فضای علمی، تجاری و فناورانه، حدود 40 مرکز فناوری و تعدادی شرکت های سرمایه گذار وجود دارند که فضای مذاکره درخصوص قراردادهای تجاری سازی را فراهم می کنند. برگزاری 18 کارگاه آموزشی نیز در این جشنواره پیش بینی شده که این کارگاه ها با موضوعات فناورانه، تجاری سازی، مالکیت فکری، برندینگ و نحوه ثبت و اخذ مجوز برای دارو و فرآورده ها و سایر مسائل دایر خواهند شد.

به گفته وی، در این جشنواره چندین ناشر فعال در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی و حدود 150 شرکت فعال در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و صنایعی همچون عطر، تمبر، رنگ، چاشنی جات، مکمل های غذایی، آفت کش ها، پودرهای گیاهی به مدت چهار روز به ارائه محصولات و دستاوردهای خود می پردازند.

در این آیین از ابوالقاسم سلطانی، نویسنده دائره المعارف طب سنتی (گیاهان دارویی)، پروفسور ابوالقاسم متین، عضو انجمن علمی گیاهان دارویی و مؤلف 23 جلد کتاب در این حوزه، دکتر فریبرز معطر، عضو انجمن بین المللی گیاهان دارویی آلمان و عضو انجمن داروسازان ایران، همچنین از بازماندگان مرحوم دکتر رضا امیدبیگی، سیدمحمد فخر طباطبایی و حسین حجازی، از بزرگان حوزه طب سنتی ایران، قدردانی به عمل آمد.

دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران، به همت ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از 7 تا 10 مهرماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپاست.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط