loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه داستان های انقلاب نادر ابراهیمی منتشر شد

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : نادر ابراهیمی

مجموعه داستان های انقلاب نادر ابراهیمی در ۵ جلد توسط انتشارات سوره مهر با طرح جلدی تازه و به صورت مصور منتشر شد.

دوشنبه 14 مهر 1393

فرزانه منصوری همسر زنده یاد نادر ابراهیمی نویسنده انقلابی کشورمان ضمن اشاره به چاپ مجموعه 5 جلدی کتاب های انقلاب این نویسنده توسط انتشارات سوره مهر، اظهار کرد: این کتاب ها را همسرم در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و در خلال مبارزات آن زمان مردم بر علیه رژیم شاه می نوشت.

وی ادامه داد: نادر حتی در آن زمان کتاب ها را با دست خط خود می نوشت و به انتشارات تحویل می داد تا با سرعت بیشتری منتشر شوند و در حال حاضر یک نسخه از داستان های دست نویس ایشان را در خانه داریم.

منصوری با بیان این که مجموعه 5 جلدی قصه های انقلاب برای بچه ها و نوجوان ها نخستین بار در سال 57 منتشر شد، عنوان کرد: در طی سال های نویسندگی نادر ابراهیمی رژیم شاه بارها جلوی انتشار کتاب هایش را گرفت و بارها ممنوع القلم شد، البته برای این مجموعه کتاب، به دلیل آن که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزات آن دوران به نگارش درآمد مشکلی برای همسرم به وجود نیامد.

همسر زنده یاد نادر ابراهیمی خاطرنشان کرد: البته این مجموعه 5 جلدی در ابتدا 6 جلد بود که یکی از مجلدها در چاپ جدید حذف شد. عنوان جلد حذف شده "برادر من، مجاهد- برادر من، فدایی-" بود. در آن زمان همه سازمان ها و نهادهای مبارز زیر پرچم امام خمینی (ره) فعالیت می کردند و این وحدت در برهه کوتاهی اتفاق افتاد و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و نادر نیز به همین دلیل در داستان خود از وحدت بین گروه های مختلف جامعه سخن گفت.

وی گفت: برای احیای کتاب ها 4 سال قبل خدمت آقای هدایت الله بهبودی مدیر دفتر ادبیات انقلاب حوزه هنری رفتم و امروز بالاخره کتاب ها با طرح جلدی تازه و به صورت مصور منتشر شدند. این کتاب ها برای نوجوانان نسل چهارم بسیار مفید است و پدر و مادرها می توانند با تهیه این آثار به فرزندان خود بگویند جوان ها در سال های انقلاب اسلامی چه کردند و چگونه با ظلم رژیم شاه مبارزه کردند.

«نیروی هوایی»، «پدر چرا توی خانه مانده است»، «برادرت را صدا کن»، «جای او خالی»، «سحرگاهان همافران اعدام می شوند» پنج عنوان کتاب داستان نادر ابراهیمی هستند که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

سوره مهر برای تجدید چاپ چندین جلد از کتاب های نادر ابراهیمی با فرزانه منصوری همسر ایشان به توافق رسیده است و این آثار به زودی منتشر خواهند شد.

از جمله این آثار، سه کتاب تخصصی ادبیات کودک با عنوان های «آرایش و پیرایش کتاب های کودکان» و «فارسی نویسی برای کودکان»، «مصورسازی کتاب کودکان»، «مراحل خلق و تولید ادبیات کودک» است که قرار است با طراحی دوباره منتشر شوند.

علاوه بر این از ابراهیمی مجموعه دو جلدی «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آید»؛ روایت داستانی درباره امام راحل، توسط سوره مهر منتشر شده که تاکنون به چاپ هشتم رسیده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط