loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«نام ها و نهضت ها» و «مشروطه شناسی» دو اثر تازه موسی نجفی

انتشارات مرتبط : آرما

نویسندگان مرتبط : موسی نجفی

«نام ها و نهضت ها» عنوان جدیدترین کتاب چاپ شده از سوی موسی نجفی است که به نقش دوازده نفر از علمای شیعه در راهبری خط بیداری اسلامی اشاره دارد. نام های بررسی شده در این اثر، کسانی هستند که بعد از جنگ های ایران و روس از هویت اسلامی ایرانی پاسداری کرده اند.

سه‌شنبه 25 آذر 1393

بر پایه اطلاعات و داده های مجموعه 6 جلدی «کتابشناسی ماه» که زیر نظر سید فرید قاسمی از سوی موسسه خانه کتاب به چاپ رسیده، در سال 1393 موسی نجفی، پژوهشگر تاریخ و علوم سیاسی (زاده 1341) کتاب «نام ها و نهضت ها» را به چاپ رسانده است.
 
کتاب «نام ها و نهضت ها» که از سوی نشر آرما به چاپ رسیده است، به نقش دوازده نفر از علمای شیعه در راهبری خط بیداری اسلامی اشاره دارد. این نام ها بعد از جنگ های ایران و روس در پنج نهضت، هویت اسلامی ایرانی را پاسداری کرده و اعتلا بخشیدند. در دوره احیای حوزه علمیه در ایران به «علامه حاجی کلباسی»، «سیدمحمدباقر شفتی» و «ملاعلی کنی» اشاره شده است. دوره بعدی به نهضت تحریم تنباکو اختصاص دارد و بزرگانی چون «میرزای شیرازی» و «آقا نجفی اصفهانی» را شامل می شود.

دوره سوم نهضت مشروطیت است که «آخوند خراسانی»، «شیخ فضل الله نوری»، «سید عبدالحسین لاری»، «حاج آقا نورالله اصفهانی» و «سید حسن مدرس» را شامل می شود. در دوره چهارم نهضت ملی شدن نفت را با «آیت الله کاشانی» مرور کرده و در نهایت پنجمین دوره با قیام پانزده خرداد و انقلاب امام خمینی (ره) به پایان می رسد.

این کتاب، در تیرماه چاپ نخست و دوم خود را تجربه کرد. همچنین بر پایه اطلاعات مجموعه نامبرده، در همین ماه، کتاب «مشروطه شناسی: شناخت تاریخی تحلیلی نهضت های اسلامی معاصر ایران» نوشته موسی نجفی، تجربه دوم و سوم خود را نیز پشت سر گذاشت. (نخستین چاپ این کتاب در سال 1391 بوده است)

جزییات آخرین چاپ های دو کتاب مذکور به این شرح است:

• مشروطه شناسی: شناخت تاریخی تحلیلی نهضت های اسلامی معاصر ایران

• نام ها و نهضت ها

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط