loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لایحه ساماندهی توزیع کتاب

سه‌شنبه 5 آذر 1387

حميد قبادي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اعلام كرد: معاونت فرهنگي وزارت ارشاد طرح جامعي را برنامه‌ريزي مي‌كند كه به رويكرد نوين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از توليد به توزيع مي‌پردازد.
قبادي با يادآوري اين كه طرح مورد نظر هم‌اكنون با نظر مساعد وزير مراحل برنامه‌ريزي را سپري كرده است، اذعان داشت: اين طرح به زودي تقديم هيات دولت مي‌شود.
وي با اشاره به اين كه بيان مشكلات اهالي نشر سبب توجه و تصميم‌گيري‌هايي در مجلس شد، اعلام كرد: مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي گزارشي در اين باره ارائه كرد كه توزيع و سياست‌گذاري، مهم‌ترين نكته آن محسوب مي‌شوند.
وي خاطرنشان كرد: اين طرح به ساماندهي و استانداردسازي شبكه‌هاي مختلف پخش كتاب مي‌پردازد و هزينه راه‌اندازي كتاب‌فروشي و نشر كتاب را به حداقل ممكن كاهش مي‌دهد.
به گفته مشاور معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، راه‌اندازي كتاب‌فروشي اينترنتي در شبكه مجازي، كتاب‌فروشي سيار، نمايشگاه كتاب و تاسيس نهاد صنفي پخش و تقويت كتاب، از محورهاي اين طرح به شمار مي‌روند.
قبادي، كاهش هزينه سرمايه‌گذاري در حوزه كتاب را مهم‌ترين دستاورد اين طرح دانست و افزود: عرضه و توزيع كتاب از مهم‌ترين مشكلات ناشران در حوزه نشر است و با تدوين اين طرح كه با بهره‌گيري از نظريات ناشران تهيه شده، گام‌هايي در رفع موانع اين حوزه برداشته خواهد شد.
اين طرح مراحل برنامه‌ريزي را در معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پشت سر گذاشته و به دنبال اجراي طرح جامع توزيع كتاب است. البته پيشنهاد اين طرح به آن معني نيست كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مسووليت توزيع كتاب را برعهده مي‌گيرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط