loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«من او» به اندونزیایی ترجمه شد

نویسندگان مرتبط : رضا امیرخانی

رمان پرفروش ایرانی «من او» نوشته رضا امیرخانی، به همت رایزنی فرهنگی ایران در جاکارتا، به زبان اندونزیایی ترجمه شد.

دوشنبه 8 دی 1393

به نقل از  اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به گرایش به عرفان در اندونزی که حتی میان مقامات بالای دولتی نیز محسوس است و وجود طریقت های گوناگون صوفی در این کشور و همچنین علاقمندی جوانان و نخبگان مسلمانان به این امر، رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، برای نخستین بار موضوع ترجمه رمان هایی با نگاه دینی و عرفانی را در دستور کار خود قرار داد و به همین دلیل ترجمه رمان «من او» به زبان اندونزیایی را سفارش داد.

«من او» اثر رضا امیرخانی، توسط استاد باستیان زولینو، دکتری زبان و ادبیات فارسی و عضو هیأت علمی دانشگاه UI (مهم ترین دانشگاه اندونزی) و پس از 4 ماه تلاش بی وقفه به زبان اندونزیایی ترجمه شد. برای انتخاب مترجم این کتاب 600 صفحه ای که بتواند ضمن آشنایی با زبان رمان، تسلط خوبی به زبان فارسی داشته باشد تلاش های زیادی صورت گرفت.

باستیان برای رفع مشکلات خود در ترجمه برخی واژگان، از حجت الله ابراهیمیان، رایزن فرهنگی ایران در اندونزی بهره برده است.

قرار است این ترجمه 530 صفحه ای توسط رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی منتشر شود.

باستیان در جلسه تحویل ترجمه این رمان که با حضور حجت الله ابراهیمیان برگزار شد گفت: ترجمه این کتاب از نگاه من شاهکار بود. من برای ارایه پایان نامه 300 صفحه ای خودم که در تهران آن را نوشتم، مشکل چندانی نداشتم؛ چون زبان پایان نامه ام، رسمی بود؛ اما زبان رمان، عامیانه است که نیاز به تلاش بیش تری داشت.

وی در ادامه بیان کرد: یک اندونزیایی در حالت عادی نمی تواند زندگی در ایران را درک کند؛ اما با خواندن این رمان، هم زندگی در ایران را درک می کند و هم از تشیع آگاهی پیدا می کند و هم عاشورا را می فهمد که می توان گفت؛ این رمان هم ایران شناسی است و هم اهل بیت شناسی.

این عضو هیأت علمی دانشگاه UI اندونزی گفت: بازار توجه به رمان در اندونزی بسیار خوب است و این کتاب می تواند به خوبی در میان مردم نقش آفرینی کند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط