loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاکید بر شعر مولود انقلاب در جشنواره شعر فجر

چهارشنبه 4 دی 1387

خلیل عمرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهارداشت: جشنواره شعر فجر می‌تواند بر فضای ادبیات کشور   موثر باشد و بسیاری از جوانان شاعر را درگیر کند و شعرهای آنها را نقد کرده، به چالش بکشد. 

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم بخش شعر انقلاب جشنواره فجر، از دو دیدگاه تفکیکی بررسی شود؛ اول به شعر پس از انقلاب به صورت عام کلمه پرداخته شود و تاکید دوم بر شعر و شاعرانی باشد که مولود انقلاب اسلامی ‌اند و سال‌ها در این زمینه زحمت کشیده‌اند. 

دبیر جشنواره شعر بسیج گفت: به گونه شعری انقلاب، باید بیشتر پرداخت. جشنواره شعر فجر محل مناسبی برای پرداخت و نقد و آسیب‌شناسی این گونه شعری است. 

عمرانی گفت: نمی‌توان در کوران انقلاب بود و از تاثیر آن بر نسل جوان و بر ادبیات و بر دیگر هنرها کناره گرفت. انقلاب قطعا در نسل جوان و نسلی که دوران پیش از انقلاب را دیده، تاثیرات متفاوتی داشته. جشنواره فجر می‌تواند با یک برنامه‌ریزی درست به سوی نقد شعر معاصر انقلاب و تجلیل از سرآمدان این حوزه حرکت کند.

خلیل عمرانی، نویسنده، شاعر، پژوهشگر، کارشناس ارشد ادبیات فارسی، متولد شهرستان دیر استان بوشهر است. وی مشاور وزیر آموزش و پرورش، رییس شورای عالی شعر بسیج کشور، مدیر مسوول انتشارات نسل مروارید، مدرس شعر کشوری و دبیر چند دوره جشنواره بزرگ شعر بسیج بوده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط