loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا» منتشر شد

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

نویسندگان مرتبط : جواد سلیمانی امیری

کتاب «راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا» نوشته حجت الاسلام جواد سلیمانی امیری، از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

سه‌شنبه 9 دی 1393

کتاب «راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا» نوشته حجت الاسلام جواد سلیمانی امیری عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم است.

در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم: «در زیارت أربعینِ سیدالشّهدا (ع) که شیخ طوسی آن را در «تهذیب الاحکام» و «مصباح المتهجد» از امام صادق(ع) نقل کرده است می خوانیم: "بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله"؛ [حسین بن علی(ع)] خون درون قلبش را در راه تو بذل کرد تا بندگانت را از جهالت و حیرت گمراهی نجات دهد.
طبق این بیان، نجات امّت پیامبر(ص) از «جهالت»، هدف اصلی قیام اباعبدالله (ع) بوده است. از این رو، در این نوشتار، ابتدا مقصود از جاهلیّت و جامعة جاهل، سپس چگونگی تکرار جاهلیت در صدر اسلام و سرانجام علّت پیدایش مجدد آن در میان امّت پیامبر(ص) را مورد بررسی قرار می دهیم.»
در این کتاب مباحث زیر مطرح می شود: مفهوم جاهلیت، عقاید جامعه جاهلی، بازگشت جاهلیت، زمینه های بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا و راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا.

چاپ اول کتاب «راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا» در 63 صفحه، قطع پالتویی، با صفحه آرایی جدید و دو رنگ، تیراژ 3000 نسخه و قیمت 3000 تومان منتشر شده است. دفتر نشر معارف پیش از این، از این پژوهشگر و نویسنده کتاب هایی چون «رسالت ما، زمانه ما» و «ریزش خواص در حکومت علوی» منتشر کرده است.

برای تهیه کتاب می توانید به سایت پاتوق کتاب فردا به نشانی www.bookroom.ir/book/21455 مراجعه نمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط