loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«همپای صاعقه» در پاورقی کیهان

پنجشنبه 5 دی 1387

به گزارش ستاد خبر انتشارات سوره مهر ، روزنامه کیهان تاکنون در 3 شماره بخش هایی از این کتاب را به صورت پاورقی و در صفحه 8 روزنامه (پاورقی) به چاپ رسانده است.

گفتنی است کارنامه عملیاتی لشکر27محمد رسول الله با عنوان «همپای صاعقه» همراه با تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب ، تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

مقام معظم رهبری در قسمتی از تقریظشان بر این کتاب می نویسند:«این کتاب منبع بسیار غنی و ارزشمندی است که از آن می توان ده ها کتاب و فیلمنامه و زندگینامه استخراج کرد.لحظات و حالات ثبت شده در سراسر این کتاب،همان ظرافت های حیرت انگیزی است که از مجموع آن،تابلوی پرشکوه و با عظمت عملیاتی چون فتح المبین و بیت المقدس پدید آمده و برترین های هنر جهاد و ایثار و شجاعت و ابتکار را در مجموعه نمایشگاه بی نظیر هنرهای انقلاب اسلامی نشان می دهد.»

همچنین گل علی بابایی،نویسنده کتاب گفت:مقام معظم رهبری در تقریظشان بر« همپای صاعقه » تاکید کردند که این کتاب می تواند منبع غنی برای فیلم نامه و داستان باشد و توصیه کردند که کتاب با تیرا‍ژ بالا در جامعه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه « همپای صاعقه» یک کتاب پژ‍وهشی است، تصریح کرد: این کتاب سیر تاریخی در یک مقطع زمانی 4 ماهه از جنگ است که از اسفند 1360 آغاز و تا تیر ماه 1360 ادامه دارد.موضوع اصلی کتاب شکل گیری تیپ 27 محمد رسول الله است و نقش این تیپ در دو عملیات بزرگ فتح المبین و بیت المقدس را بیان می کند و همچنین اعظام این تیپ به لبنان.

بابایی افزود: این لشکر یک تاریخچه داشت و آدمهای بزرگی هم در آن حضور داشتند، دوست نداشتم فراموش بشوند. تاریخچه این لشکر نشان می دهد که در ابتدا حاج احمد در مریوان، همت در پاوه، شهبازی در همدان حضور داشتند بعد این بچه ها در یک مکانی به نام پادگان دوکوهه جمع می شوند و تشکیل یک یگان رزمی می دهند که در اولین عملیات در فتح المبین آن طور غوغا می کنند. بعد در بیت المقدس و همینطور تا ادامه جنگ سوابق درخشانی داشتند.

این کتاب به عنوان اثر برگزیده ششمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در رشته پژوهش نیز انتخاب شده است.

کتاب 912صفحه ای«همپای صاعقه»که دوران فرماندهی احمد متوسلیان در لشکر 27 محمد رسول الله را در بر می گیرد با قیمت 12هزار تومان روانه بازار شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط