loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتاب زندگینامه جرج جرداق از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

نویسندگان مرتبط : سید هادی خسروشاهی

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در یک کتاب، زندگینامه و شرح خدمات علمی و فرهنگی جرج جرداق را در قالب مجموعه مقالاتی به چاپ رسانده است.

جمعه 12 دی 1393

کتاب «زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی مرحوم استاد جرج جرداق» به مناسبت بزرگداشت این نویسنده به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در دی ماه 1393 انتشار یافت و در مراسم بزرگداشتی که شامگاه سه شنبه نهم دی ماه در این مرکز برگزار شد، به دست شرکت کنندگان این مراسم رسید.
 
عناوین مقاله و نوشتارهای این کتاب و نام پدیدآورندگان آنها عبارتند:
درباره جرج جرداق و «فرهنگنامه امام علی؛ صدای عدالت انسانی» (سید هادی خسروشاهی)، طریق مطلوب (ابوالحسن شعرانی)، صدای محمد (جرج جرداق)، جرداق و لامنس: امام علی (ع) در نگاه دو مسیحی (علی بهرامیان)، تبلور کلام حضرت علی (ع) در شعر برخی از شاعران ادب فارسی (نیلوفر محمدی)، گفت وگو با استاد سید هادی خسروشاهی، مترجم کتاب «امام علی (ع) صدای عدالت انسانی»، علی در نظر اروپاییان (جرج جرداق/ ترجمه ابراهیم صالحی)، جرج جرداق لبنانی؛ الگوی موفق مودت ایمان قرآنی (سید حسن عصمتی)، وحدت هستی (جرج جرداق)، بخشی از خطبه های امام علی (ع)، جرج جرداق، نویسنده و اندیشمند مسیحی، خالق «علی (ع)؛ صدای عدالت انسانی» به لقاء الله پیوست، به بهانه ذکر خیری از مرحوم جرج جرداق (محمدرضا فخر روحانی)، تبلور حقوق بشر علوی در نگاشته جرج جرداق لبنانی (محمدحسین ساکت)، عکس ها.

علاقه و ارادت این اندیشمند مسیحی در کتاب «امام علی (ع) صدای عدالت انسانی» به خوبی نمایان است. در بخشی کوتاه از مقاله ای با عنوان «علی در نظر اروپاییان» نوشته جرداق که در صفحه 99 این کتاب درج شده است، می خوانیم:
«تاریخ هیچ یک از بزرگان مانند تاریخ فرزند ابوطالب عواطف و احساسات نویسنده را هنگامی که از تاریخ وی بحث می کند، بیدار نمی کند. بنا بر این حقیقت، نویسندگانی که از شخصیت امام بحث می کنند، دوستی عمیق و احساسات زنده آن ها درباره وی طغیان می کند. مگر این که نویسنده آلوده به غرض باشد که در این صورت ممکن است تابستان را زمستان و روز را شب تاریک جلوه دهد.»
یکی از مقاله های این اثر به «گفت وگو با استاد سیدهادی خسروشاهی»، مترجم کتاب «امام علی (ع) صدای عدالت انسانی» اختصاص دارد. خسروشاهی در پاسخ به این سؤال خبرنگار که «اصلی ترین مسئله ای که در کتاب «امام علی (ع)، صدای عدالت انسانی» با آن روبه رو شدید چه بود و به نظر شما مهم ترین ویژگی اثر جرداق چیست؟»، پاسخ می دهد:

«اصلی ترین و مهم ترین مسئله ای که دغدغه واقعی و دائمی جرج جرداق بود و تا آخر عمر نیز به آن اهمیت می داد، مسئله قسط و عدل و گسترش آن میان همه افراد و جوامع بشری بود. پیگیری و استمرار تحقیق این هدف آرزوی اصلی جرداق بود و شاید بتوان جرداق را در این زمینه با استاد بزرگوار، حجت الحق محمدرضا حکیمی همطراز دانست، چرا که استاد حکیمی نیز همه جا و همه وقت در فکر نشر اندیشه ضرورت بسط و تحقق بخشیدن به «قسط و عدل» در جامعه بوده و هست و اغلب آثار او نیز در تبیین این دو مفهوم اصیل قرآنی است. و آخرین اثر وی («منهای فقر») هم در همین راستا منتشر شده و نام کتاب گویای محتوای آن است. ...» (ص 91)
کتاب «زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی مرحوم استاد جرج جرداق» توسط «انجمن آثار و مفاخر فرهنگی» با شمارگان هزار نسخه به بهای 12 هزار تومان منتشر شده است.

جُرج سَجعان جُرداق، نویسنده و اندیشمند مسیحی و خالق «امام علی (ع): صدای عدالت انسانی» (الامام علی صوت العدالة الانسانیه) در سال 1926 میلادی در جنوب لبنان به دنیا آمد و برابر با 14 آبان 1393 به سن 88سالگی در بیروت درگذشت.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط