loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «فن برنامه سازی تلویزیونی» به چاپ هفتم رسید

انتشارات مرتبط : سروش

کتاب «فن برنامه سازی تلویزیونی» تالیف جرالد میلرسون با ترجمه مهدی رحیمیان در موضوع رسانه، تولید و کارگردانی به چاپ هفتم رسید.

یکشنبه 14 دی 1393

برنامه سازی تلویزیونی برخلاف ذهنیت شایع، مثل فیلمسازی، یک کار خلاقه و هنری است اما ویژگی های هنری تلویزیون به واسطه کیفیت تصویر، نوع ارتباط با مخاطب، تولید انبوه برنامه ها و شرایط تماشای آن همواره از سوی دست اندرکاران حرفه ای صنعت تصویر نادیده گرفته شده است.
«فن برنامه سازی تلویزیونی» کتابی درسی است که مستقیماً برای آموزش فنون و شگردهای ساخت برنامه های تلویزیونی نوشته شده و کمتر جانب دیدگاه های تحلیلی و شخصی را می گیرد. جرالد میلرسون از جمله معدود افرادی است که با توجه به سابقه طولانی در کار تهیه و ساخت برنامه های تلویزیونی به ضرورت نوشتن در این باب از تلویزیون به خوبی واقف است.
تولید و کارگردانی و ابزارها و وسایل برنامه سازی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته شامل تمام مراحل این کار است که دوربین تلویزیونی، دوربین خلاق، ترکیب-بندی تصویر، تدوین، نور و نورپردازی، صحنه و صحنه پردازی، چهره آرایی، صدا، فیلم و فیلمبرداری، نوار و ویدئو، گرافیک، دورنما، شیوه های تولید، سازماندهی تولید، خلاقیت در تولید، جلوه های بصری و مراحل تولید در خارج از استودیو از آن جمله اند.
متن فارسی موجود برداشتی آزاد از آخرین چاپ های متوالی این کتاب است که با توجه به ضرورت ها و نیازهای کشور و تلویزیون ایران تنظیم و تعدیل شده است. به طوری که هم می تواند به دانشجوی این رشته اطلاعات کافی بدهد و هم ذهنیت جستجوگر علاقمندان این رشته را ارضا کند.

چاپ هفتم این کتاب در 424 صفحه، با قیمت 17هزار تومان در انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان به برنامه سازی تلویزیونی قرار گرفت.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط