loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستان هایی متفاوت از صدر اسلام در کتاب «من ازدواج نمی کنم»

انتشارات مرتبط : چاپ و نشر دارالحدیث

انتشارات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث کتاب «من ازدواج نمی کنم» شامل داستانک های کبری التج را منتشر کرد.

سه‌شنبه 16 دی 1393

«من ازدواج نمی کنم» عنوان کتابی است که به تازگی توسط موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث منتشر شده است. این کتاب همان گونه که از عنوانش پیداست به مسائل خانوادگی از زاویه دید متفاوتی نگریسته است و در قالب داستان های کوتاه با زبانی زیبا و جذاب به بیان موضوعات مختلف خانوادگی و تاثیرات اجتماعی آن می پردازد.
داستان ها و شخصیت های این کتاب زاییده تخیل نویسنده است و از لحاظ زمانی به دوران صدر اسلام باز می گردد ولی انچه که کتاب را متمایز می کند بهره گیری از روایات و احادیثی است که در زمینه ی ازدواج و مسائل مرتبط با آن از رسول اکرم صل الله علیه و آله و دیگر معصومین نقل شده است.
احادیثی که با ظرافت و بسیار هنرمندانه در متن داستان ها گنجانده شده است. موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث پیش از این در کتاب «حکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث» این احادیث و داستان های تاریخی را منتشر کرده بود که «کبری التج» با بهره گیری از آن ها و بازنویسی و پرورش داستانی، 26 داستان کوتاه را برای «من از ادواج نمی کنم» به نگارش درآورده است.

در مقدمه کتاب می خوانیم: «در بین راه های مختلفی که برای ملموس تر کردن این احادیث و روایات و ورود آن ها به زندگی های امروزی وجود دارد می توان برای داستان ها و داستانک ها نقش عمده ای در نظر گرفت. چرا که زبان داستان، زبانی دلنشین، گیرا و جذاب است. وقتی حدیث یا روایتی را می خوانیم، شاید به طور کامل ندانیم که این حدیث به چه علت و در چه جمعی بیان شده است. تاریخ، نام تمام کسانی را که در محضر معصومین، چنین روایات را شنیده اند، نقل نکرده است. همچنین همه ی ماجراهایی که باعث نقل آن شده اند، نیز کاملا بر ما روشن و آشکار نیست و شاید ضرورتی هم برای بیان آن ها نبوده است. اما نویسنده از این خلاء تاریخی برای خلق داستانک های این کتاب یاری گرفته است.»

 «من ازدواج نمی کنم» هر چند در دوران صدر اسلام روایت می شود اما داستان های آن مشکلات جامعه امروز است و توصیه ها و احایدث آن نسخه ای شفابخش برای دردهای مشترک همه ی زمان هاست. برای مثال جوانی که از ترس فقر ازدواج نمی کند و یا جوانی که عاشق شده است و اصرار بر ازدواج با دختری دارد که مشکل دار است و یا تمسخر شدن به دلیل ازدواج و... که همه و همه ذهن یک جوان در عصر حاضر را نیز درگیر خود کرده است و به دنبال پاسخی برای آن می گردد.
کتاب از لحاظ ظاهری نیز به گونه ای متفاوت است. برخی از داستان ها با تصویری همراه است که بر تاثیرگذاری آن می افزاید. این تصاویر در سبکی نوین و سیاه و سفید است تصویرگر آن «جواد محدثی» بوده است. همچنین در هر داستان دو تا سه برش کوتاه جداگانه آمده است که به نوعی سوتیتر متن است و در دنبال کردن سیر داستان بسیار جالب شده است.

انتشارات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث کتاب «من ازدواج نمی کنم» را در تیراژ 2000 نسخه و قطع رقعی و 112 با قیمت 7هزار تومان منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط