loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مطالب خواندنی درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) در سه کتاب انتشارات «دلیل ما»

انتشارات مرتبط : دلیل ما

سه کتاب انتشارات «دلیل ما» با عنوان های «پیامبر (ص) از ولادت تا بعثت»، «مظلوم ترین پیامبر» و «محمد (ص) و پیامبران» برای مطالعه در ایام ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به مخاطبان معرفی می شود.

چهارشنبه 17 دی 1393

انتشارات «دلیل ما» از ناشران فعال کتاب های دینی و مذهبی است که بخشی از فعالیت های عمده اش به چاپ کتاب با موضوع سیره اهل بیت (ع) اختصاص دارد. به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) سه کتاب این ناشر درباره حضرت رسول (ص) به مخاطبان معرفی می شود.

کتاب «پیامبر (ص) از ولادت تا بعثت»
کتاب «پیامبر (ص) از ولادت تا بعثت» نوشته حیدر مظفری ورسی است. این کتاب برای آشنایی مخاطبان با سیره و روش عبادی اجتماعی رسول خدا (ص) پیش از بعثت، پیروان آن حضرت و استفاده از الگوهای رفتاری ایشان است. به اعتقاد نویسنده در پیشگفتار کتاب حاضر، سیره نگاری دوره پیش از بعثت رسول خدا (ص)، در هیچ کتابی به طور مستقل نیامده تا آن جا که می توان این مجموعه را نخستین کتاب مستقل و روشمند در این زمینه معرفی کرد.
شخصیت فردی و خانوادگی پیامبر (ص)، حامیان مومن و همنشینان نیک اندیش، الطاف الهی و نشانه های پیامبرانه، رفتار و فعالیت های اجتماعی، اخلاق اجتماعی، جایگاه اجتماعی، سیره عبادی و مذهبی و ازدواج و فرزندان از جمله فصل های اصلی این کتاب است. نویسنده در این کتاب کوشیده اسناد هریک از موارد را با ذکر منابع و مستندات تاریخی بازگو و در صورت لزوم با توضیحات و تحلیل های مختصر اطلاعات لازم را به خواننده ارائه کند. کتاب «پیامبر (ص) از ولادت تا بعثت» نوشته حیدر مظفری ورسی در 284 صفحه به بهای 32 هزار ریال منتشر شده است.

کتاب «مظلوم ترین پیامبر»
 کتاب «مظلوم ترین پیامبر» نوشته سید علی رضا حسینی است. درباره ضرورت تالیف این کتاب آمده است که عمق فاجعه زمانی روشن می شود که پیامبر (ص) می فرماید که هیچ پیامبری به اندازه من مورد آزار و اذیت قرار نگرفت. این کتاب به گوشه ای از ظلم های امت اسلام به  آن حضرت در دوران زندگی و پس از رحلت می پردازد.
مراحل ظلم در این کتاب به سه مرحله تقسیم شده است؛ از بعثت تا هجرت،از هجرت تا رحلت و پس از رحلت. مظلومیت ایشان نیز در عناوینی چون مظلومیت در بُعد سیاسی، اقتصادی، عبادی و شخصی بررسی شده است. بیشترین مطالب کتاب به ظلم پس از رحلت درباره پیامبر و خاندان پیامبر و همچنین ظلم به اهل بیت (ع) آن حضرت تا واقعه عاشورا اختصاص دارد. کتاب «مظلوم ترین پیامبر» نوشته سید علی رضا حسینی در 120 صفحه به بهای 14 هزار ریال در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

کتاب «محمد (ص) و پیامبران»
کتاب «محمد (ص) و پیامبران» نوشته فرید مسعودی است. کتاب حاضر حدیث مفصلی از حضرت علی (ع) است که در پاسخ به پرسش های یک یهودی بیان فرموده اند. این یهودی در مسجد حاضر می شود و ادعای مسلمانان درباره برتر بودن رسول خدا (ص)  را بر سایر انبیاء به چالش می کشد و تنها حضرت علی (ع) است که پاسخگوی تمام پرسش های اوست.
پاسخ های ارزشمند و ذکر معجزات انبیاء و رسول خدا (ص) مطالب ارزنده ای است که از زبان حضرت علی (ع) به آیندگان منتقل شده است. فصل نخست کتاب درباره برتری رسول خدا (ص) بر سایر انبیاء نگاشته شده و تنها به یک مورد از موارد متعدد بسنده شده است. مبحث تخفیف های فراوان خداوند در اعمال و احکام عبادی به مومنان واقعی مکتب اسلام در گفت وگوی بین رسول خدا (ص) و خداوند در شب معراج از مطالب خواندنی کتاب به شمار می رود.

کتاب «محمد (ص) و پیامبران» نوشته فرید مسعودی در 84 صفحه به بهای 15 هزار ریال به چاپ رسیده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط