loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار چهار اثر دینی برای کودکان انگلیسی زبان

نویسندگان مرتبط : غلامرضا حیدری ابهری

نویسنده دینی کتاب های کودکان گفت: کتاب «پیامبر و قصه هایش» با ارائه ۷۰ روایت از مراحل مختلف زندگی پیامبر(ص)؛ اثری متنوع و جدید در معرفی شخصیت حضرت رسول(ص) است که در میان اهل تسنن نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سه‌شنبه 23 دی 1393

«حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری» نویسنده کتاب های دینی کودکان در گفت وگویی از ترجمه آثارش به زبان انگلیسی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر چهار اثر از آثار بنده از جمله پیامبر و قصه هایش، برای خواب بهتر، به من بگو خدا کیست و زندگی نامه نهج البلاغه از سوی انتشارات انصاریان به زبان انگلیسی ترجمه می شود.

وی با بیان اینکه کتاب «پیامبر و قصه هایش» شامل 70 قصه از زندگی پیامبر اکرم(ص) است و به گونه ای گزینش شده که تصویر کاملی از شخصیت حضرت رسول(ص) را نشان می دهد، عنوان کرد: گاهی اوقات چهره پیامبر(ص) ترسیم می شود که گویی ایشان تنها یک مرد مهربان برای خانواده اش بوده است و بعضی از زمان ها طوری به تصویر کشیده می شود که ایشان فقط یک جنگ جو بوده است و برخی از زمان ها تصویری که از حضرت رسول(ص) ارائه می شود گویا ایشان تنها یک مربی بوده است.

این نویسنده دینی کتاب های کودکان ابراز داشت: اگر این گونه رسول مهربانی را ترسیم کنیم هر یک از این تصاویر به تنهایی ناقص هستند. صحیح آن است که پیامبر اکرم(ص) را با تمام ابعادش مطرح کنیم و تصویر کاملی از حضرت ارائه دهیم و ما طی 70 روایت این کار را انجام داده ایم بنابراین این روایت ها به طوری کنار هم آمده اند که بیانگر تمام مراحل زندگی ایشان است.

وی گفت: در کنار هر حکایت، یک سری اطلاعات اضافی به نام «بیشتر بدان» وجود دارد این اطلاعات اضافی یا بحث های مرتبط با آن حکایت، گاهی اوقات یک حکایت کوتاهی است که آنجا آمده یا احادیث و سیره حضرت رسول(ص) است که موضوع آن حکایت را بیشتر تبیین کرده و نشان می دهد.

حیدری ابهری تصریح کرد: این حکایت ها فقط نقل نشده اند بلکه بازنویسی مختصری هم انجام شده تا کودکان و نوجوانان بتوانند بهره بیشتری از آن ببرند. همچنین در تصویرگری هم کاری کرده ایم که خیلی تکراری به ذهن نرسد  از این رو در همه 70 تا حکایت، پیامبر(ص) را با عبا و قبا نشان داده نمی شود و از نطری بصری به گونه ای است که صفحات بسیار رنگارنگ و متنوع دیده می شود. تصاویر کتاب «پیامبر و قصه هایش» توسط یکی از بهترین تصویرگران ایران؛ خانم حدادی انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قبلا یک کار پژوهشی سنگینی با عنوان «حکایت نامه موضوعی پیامبر اعظم (ص)» انجام داده بودم و حدود 850 روایت از پیامبر(ص) از منابع تاریخی و حدیثی پیدا کرده بودم، این اندوخته پژوهشی توانست کمک شایانی را در گزینش روایت ها به ما بدهد.

این نویسنده دینی کتاب های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه منابع هر یک از این حکایت ها را نیز کنار متن نوشته ایم، اظهار داشت: یکی از تصاویری که در این کتاب «پیامبر و قصه هایش» آمده، تصویری است که دعوا و درگیری ای در آن نیست؛ تصویر کاملی که شیعه و سنی می توانند هر دو از آن بهره ببرند و از منابع هر دو فرقه استفاده شده است و حتی این کتاب می تواند در میان اهل سنت نیز مورد استفاده قرار گیرد. انتشارات انصاریان این اثر را به زبان انگلیسی به چاپ می رساند اصل کتاب توسط حجت الاسلام سبحانی به چاپ رسیده است.

* بی توجهی به موضوع خواب، دو سوم از عمر ما را تحت تأثیر خود قرار می دهد.
وی با اشاره به کتاب «برای خواب بهتر» ابراز داشت: مسئله خواب یکی از موضوعات مهم در سبک زندگی به شمار می رود چرا که تقریبا یک سوم یا بیشتر از عمر ما در خواب سپری می شود و اگر ما درباره خواب صحبت می کنیم درباره یک سوم از عمرمان سخن گفته ایم و از طرفی هم در خصوص مسئله خواب و آداب خوابیدن، روایات فراوانی داریم و خواب جزو موضوعاتی است که روایات اهل بیت علیهم اسلام در آن زیاد است.

حیدری ابهری تصریح کرد: بی توجهی به موضوع خواب که حدوداً یک سوم از عمر ما را به خود اختصاص داده است دو سوم باقی مانده را تحت تأثیر خویش قرار می دهد و ممکن است دو سوم بعدی عمر به هدر برود لذا بسیاری از تنش ها و افسردگی هایی که مردم در طول روز به آن مبتلا هستند، پژمردگی ها، بی حالی ها برای آن است که برنامه ریزی درستی برای خواب خود بگذارند.

وی گفت: در کتاب «برای خواب بهتر» سعی شده طی چند فصل، مسائل مختلف مرتبط با خواب، بسیار زیبا از منظر دین و اجتماع و نگاه های امروزی مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در این اثر درباره کتابی که نویسندگان خارجی درباره خواب نوشته اند هم، حرف های گفتنی آنها گفته شده و نقدهایی که وجود داشته، بیان شده اند و روایات مرتبط به صورت دسته بندی و منظم در این خصوص ذکر شده است.

* «به من بگو خدا کیست» تصویر زیبایی از خداشناسی ارائه می دهد.
این نویسنده دینی کتاب های کودکان با اشاره به کتاب «به من بگو خدا کیست» ابراز داشت: این کتاب، یک مجموعه 10 جلدی است که 10 موضوع اصلی مرتبط با خدا را برای بچه ها بیان می کند که اگر این 10 موضوع برای بچه ها بازگو شود، آنها تصور خوبی از خدا پیدا می کنند هر جلد از این مجموعه 10 تصویر دارد و مجموعاً یکصد تصویر و یکصد متن داریم که همگی کودکانه و شیرین است و وقتی متن و تصویر کنار هم قرار می گیرند یک خداشناسی زیبایی را برای بچه ها ایجاد می کند.

وی افزود: این اثر قبلاً به زبان اسپانیولی و عربی، ترجمه شده و هم اکنون به طور ویژه به زبان انگلیسی ترجمه می شود. و زبان فارسی آن بیش از 80 مرتبه تجدید چاپ شده است و کل 10 جلد در یک مجموعه تک جلدی نیز به چاپ رسیده است.

* «زندگی نامه نهج البلاغه»؛ کتابی از زبان خود نهج البلاغه
حیدری ابهری خاطرنشان کرد: کتاب «زندگی نامه نهج البلاغه» نیز یک دوره آشنایی با نهج البلاغه برای گروه نوجوان است؛ کتاب، بسیار ساده و روان از زبان نهج البلاغه روایت می شود و به طور مثال می گوید: «ای خوانندگان گرامی! من نهج البلاغه هستم» و در حقیقت خود کتاب، خود را معرفی می کند.

وی گفت: تمام مسائل مرتبط با نهج البلاغه و از جمله اینکه این کتاب چه زمانی نوشته شده، توسط چه کسی نوشته شده، چند بخش دارد، در هر بخشی چه چیزهایی آمده است، چه ترجمه هایی شده، چه شرح هایی نوشته شده چه آثاری درباره نهج البلاغه وجود دارد در کتاب «زندگی نامه نهج البلاغه» بیان شده است. همچنین نمونه هایی از متن های نهج البلاغه هم در آن آمده است یک گزارشی است که شناخت کاملی به نوجوانان از نهج البلاغه می دهد و بیش از 50 صفحه است و قبلاً از سوی وزارت ارشاد جایزه ای دریافت کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط