loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی و مبارزات یکی از یاران شهید نواب صفوی کتاب شد.

انتشارات مرتبط : مرکز اسناد انقلاب اسلامی

مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «زندگی و مبارزات گلرو مفرد» یکی از یاران شهید نواب صفوی را منتشر کرد.

دوشنبه 29 دی 1393

مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در راستای معرفی جمعیت فداییان اسلام و اعضای مبارز آن، اقدام به انتشار کتاب «زندگی و مبارزات گلرو مفرد» تألیف احمد فلسفی کرده است.

در قسمت هایی از مقدمه این کتاب چنین می خوانیم:

جمعیت فداییان اسلام یکی از گروه ها و تشکل های دینی و سیاسی بود که در دهه ی 1320 با رهبری سید مجتبی نواب صفوی تشکیل شد. این جمعیت که نخست برای مقابله با اقدامات ضد دین احمد کسروی اعلام وجود کرده بود به تدریج متأثر از فضای سیاسی دهه بیست در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت نیز شرکت کرد و با اعلام انقلابی مهره های رژیم همچون عبدالحسین هژیر، حاجعلی رزم آرا... راه ملی شدن صنعت نفت را هموار ساخت. جمعیت فداییان اسلام که همواره دغدغه ی اجرای احکام نورانی اسلام را داشتند با اعضای جبهه ملی به توافق رسیدند که به شرط پیاده سازی احکام اسلامی در جامعه به آنها کمک خواهند کرد، اما ملی گرایان بعد از رسیدن به قدرت اعضای فداییان اسلام را دستگیر و محبوس ساختند. نوشتار پیش رو شرحی موجز از فعالیت های فداییان اسلام است که با بهره گیری از دیده ها و شنیده های مرحوم حاج علی اصغر گلرو تدوین شده است. او که به گفته ی فرزندش مسئولیت هماهنگی جلسات گردهمایی ها و ملاقات های خصوصی و عمومی نواب صفوی را در جوادیه برعهده داشت، از اعضای اولیه ی جمعیت فداییان اسلام بود که پس از دستگیری نواب صفوی و یارانش، دستگیر شد و تحت شکنجه های سختی قرار گرفت. شرح مبارزه و مقاومت وی در زندان در اثر حاضر و اسناد شهربانی آمده است.

این کتاب در شمارگان 1000 نسخه و 136 صفحه و به قیمت 3هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط