loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «دیدگاه های مقام معظم رهبری» در نیویورک منتشر شد.

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای

کتاب «دیدگاه های مقام معظم رهبری» توسط یک ناشر آمریکایی و به همت نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد چاپ و منتشر شد.

یکشنبه 5 بهمن 1393

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این کتاب توسط ناشر آمریکایی (GLOBAL SCHOLARLY PUBLICATION (GSP به زبان انگلیسی و در یک مجلد 204 صفحه ای در ژانویه 2015 در نیویورک منتشر شد.

این کتاب نخستین اثر انگلیسی معرفی دیدگاه های مقام معظم رهبری در آمریکاست که با ویراستاری پرویز مروج استاد تمام دانشگاه اولد وست بری نیویورک و دارای تالیفات متعدد پیرامون فلسفه اسلام و غرب منتشر شده است و در نوع خود اثری جامع در راستای معرفی و تببین اندیشه و تفکر حضرت آیت الله خامنه ای از لابلای نوشته ها، مقالات و سخنرانی های ایشان در طول سال های متعدد است.

کتاب «معرفی دیدگاه های مقام معظم رهبری» دارای دو بخش است که در بخش اول دیدگاه های مقام معظم رهبری در خصوص مطالبی همچون: توحید، اخلاق و انسان، ماهیت هنر، زنان، اقبال، عدالت، حقوق بشر می پردازد.

بخش دوم کتاب بیشتر معطوف دیدگاه های جهانی مقام معظم رهبری است و به دغدغه ها و مسائل مرتبط با امور بین الملل می پردازد. دیدگاه هایی همچون: توحید و نگاه جهانی به آن، تمدن اسلامی، دمکراسی و دین، اسلام و مسیحیت، مالکیت خصوصی در اسلام و سخنرانی در جمع دانشگاهیان و جوانان.

این اثر با هدف معرفی و تبیین نظام فکری و نوع بینش و تفکر رهبر جمهوری اسلامی ایران برای مخاطبان و اصحاب علم و فرهنگ امریکا طراحی و تدوین شده است. با توجه به سلطه و انحصار رسانه ای در امریکا و گستره ایران هراسی در رسانه های آمریکا و نیاز به معرفی و تبیین صحیح نگاه تصمیم سازان نظام جمهوری اسلامی به شیوه صحیح و از طریق منابع متقن ، ویرایش این کتاب در دستور کار قرار گرفت. این کتاب مجموعه ای از سخنرانی ها، نوشته؛ تالیفات و مقالات مقام معظم رهبری در طول سه دهه گذشته است که برای نخستین بار در معرض خواننده امریکایی قرار می گیرد.

رونمایی از کتاب در تاریخ 20 ژانویه سال 2015 با حضور رایزن فرهنگی، ویراستار مجموعه و جمعی از اصحاب علم و فرهنگ در نیویورک برگزار شد.

نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در سال 2013 اقدام به انتشار مقاله ای پیرامون فتوای مقام معظم رهبری در باب حرمت سلاح های کشتار جمعی در بازار نشر آمریکا کرد که این مقاله با استقبال گسترده اصحاب علم و فرهنگ و روزنامه نگاران امریکا مواجه شد. از این رو ضرورت پرداختن به معرفی دیدگاه های مقام معظم رهبری بیشتر احساس شد که کتاب حاضر ثمره این تلاش علمی است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط