loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شماره جدید فصلنامه علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شد.

شماره یازده و دوازدهم فصلنامه تخصصی مجله علوم انسانی اسلامی صدرا با پرونده تمدن سازی نوین اسلامی و مناظره علی پایا و حسین سوزنچی منتشر شد.

دوشنبه 6 بهمن 1393

فصلنامه تخصصی علوم انسانی صدرا شماره یازده و دوازده، پاییز و زمستان 93 با چهار پرونده با عناوین تمدن سازی نوین اسلامی، گزارش دومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی، گزارش علمی هم اندیشی کنگره علوم انسانی در بیروت و بخش پایانی مناظره مکتوب علی پایا و حسین سوزنچی منتشر شد.

پرونده نخست تمدن نوین اسلامی در گفت وگو با غلامرضا اعوانی با عنوان «ما نمی خواهیم تمدنی خارج از وحی و حکمت الهی تأسیس کنیم»، حجت الاسلام احمد مبلغی با عنوان «تمدن سازی؛ فقهی که هست، فقهی که باید باشد»، حجت الاسلام عبدالحمید واسطی با عنوان «سیستم های تمدن ساز، روند ساز هستند نه تابع روندها»، محسن الویری با عنوان «پیروی از سیره اهل بیت (ع)»، اصغر طاهرزاده با عنوان «شکل گیری تمدن نوین اسلامی، کابوس مادی ترین تمدن تاریخ» و میزگرد تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی، ضرورتی گریزناپذیر در نیل به تمدن اسلامی با حضور حسن بنیانیان و علی احمدی تدوین شده است.

علاوه بر این گفت وگو با حسین کلباسی اشتری، عبدالعلی رضایی، حجت الاسلام فرامرز سهرابی و سید رضی موسوی گیلانی، غلامرضا بهروزلک، حجت الاسلام پیروزمند و محمدصادق کوشکی نیز دراین بخش قرار دارد.

بخش دوم فصلنامه نیز با عناوین «انقلاب اسلامی در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی» به قلبم مصطفی ملکوتیان، «بایسته های مهندسی یک تمدن» اثر حجت الاسلام مصطفی جمالی، «نرم افزارها و سخت افزارهای تمدن نوین اسلامی» اثر ابراهیم ابراهیمی، «تمدن در اندیشه های شهید صدر» اثر محمدحسین جمشیدی، «بایسته های تمدن اسلامی در اندیشه شهید مطهری» به قلم سید جواد حسینی، «ظلم و ستم، قتلگاه تمدن ها در طول تاریخ بررسی اندیشه های علامه جعفری در باب طلوع و افول تمدن» مهدی جمشیدی، «تمدن، جوششی درونی است نه امری وارداتی بررسی تفکر مالک بن نبی درباب تمدن اسلامی» اثر کامیار صداقت ثمرحسینی و «تمدن غرب، اثبات خود را در نفی دیگران جستجو می کند بررسی ضرورت نگاه تمدنی به انقلاب اسلامی به قلم ابوذر مظاهری تدوین شده است.

در بخش گزارشی از برگزاری دومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی به گزارش امیر سیاهوش نیز درباره ساختار کنگره و کمیسیون های تخصصی و اعضا در حوزه های مختلف توضیحاتی ارائه شده است.

سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی و سخنرانی آیت الله جوادی آملی دراین مراسم به علاوه بیانیه کمیته اعطاء جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی در سال 92 نیز آورده شده است.

براساس این گزارش، مسعود معینی پور گزارشی از هم اندیشی علوم انسانی اسلامی د ر بیروت با عنوان «تلاشی برای تضارب آراء» در این شماره صورت داده است.  همچنین سخنرانی شیخ شفیق جرادی درباره دیدگاه اسلامی متمایل به علوم و علوم انسانی اسلامی ازسوی حجت الاسلام رضا غلامی نیز اینجا افزوده شده است.

در بخش پایانی مقالات نیز آثار عادل پیغامی، حسین سوزنچی، عطاءالله رفیعی آتانی و مسعود معینی پور درباره روش شناسی علم اسلامی، آراء متفکران ایرانی، فلسفه اسلامی و علوم انسانی آمده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط