loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اولین کتاب درباره «تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در اراک» منتشر شد

کتاب «تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در اراک» که به همت یوسف نیک فام گردآوری و تدوین شده است توسط حوزه هنری استان مرکزی منتشر شد.

سه‌شنبه 28 بهمن 1393

کتاب «تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در اراک» که به همت یوسف نیک فام گردآوری و تدوین شده است توسط حوزه هنری استان مرکزی منتشر شد.

این کتاب اولین اثر مکتوب دربارۀ انقلاب اسلامی در اراک است و شامل پیشینه فعالیت های سیاسی در اراک، روزشمار انقلاب اسلامی در اراک، خاطرات شفاهی سیزده نفر از فعالان انقلاب اسلامی در اراک، شهدای انقلاب در اراک و اسناد و تصاویر است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:
«پس از آنکه در تهران اعتراضات شکل گسترده­ای یافت، مردم اراک نیز به صورت جدی­تر  وارد میدان شدند. با توزیع کتاب های دکتر علی شریعتی و اعلامیه­ های امام خمینی(ر ه) در بین جوانان در مدارس و مساجد، روحیه مبارزه و جهاد ترویج می­ شد.

فرهنگیان و کارگران از اولین گروه­ های مخالف بودند که خواسته­ های خود را به صورت علنی در شهر اعلام کردند. جامعۀ فرهنگیان اراک در پانزدهم مهر سال 1357 قطع­نامه­ ای صادر کرد و در چهارده بند مهم­ترین خواسته­ های این جامعه را به اطلاع عموم مردم رساند. «اعادۀ حیثیت از جامعۀ روحانیت و معلمان و دانش­ آموزانی که در شهرهای ایران تحت هر عنوان مورد اهانت و ضرب و شکنجه قرار گرفته­ اند»، «آزادی کلیۀ معلمین و دانش­ آموزان بازداشت شده و کلیۀ زندانیان سیاسی» و «عدم دخالت پلیس در محیط مدارس و لغو حکومت نظامی در سرتاسر ایران» از مهم­ترین بندهای این قطع­نامه بود. آنان در پایان اعلام کرده بودند که تا اجرای مفاد کامل قطع­نامه از حضور در کلاسهای درس خودداری خواهند کرد...»

به تازگی از نیک فام کتاب های «خاطرات روزگار سرکشی(خاطرات تقی مکی نژاد یکی از اعضاء گروه پنجاه و سه نفر و یکی از فعالان حزب توده ایران)» و «گردش روزگار بر عکس است(خاطرات شفاهی محمدحسین جمالزاده)» وارد بازار نشر کشور شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط