loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راه های خودسازی و تربیت نفس در یک کتاب پرمخاطب

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف | کانون اندیشه جوان وابسته به موسسه کانون اندیشه جوان تهران

کتاب «کرانه های پاکی» به قلم کریم خطیبی به همت دفتر نشر معارف و کانون اندیشه جوان به چاپ چهارم رسید.

سه‌شنبه 28 بهمن 1393

کتاب «کرانه های پاکی» در 4 بخش تألیف شده که هر بخش حاوی مباحث متعددی است. بخش آغازین کتاب اختصاص به مقدمات و کلیات خودسازی دارد که به تشریح مفهوم خودسازی، خودسازی از نگاه ادیان و مکاتب، آثار و فواید خودسازی و برخی مطالب دیگر می پردازد.
نویسنده کتاب در بخش دوم در قالب 4 فصل انسان شناسی، خداشناسی، ایمان و عمل شایسته به بیان عوامل و اسباب خودسازی می پردازد.
بخش سوم کتاب کرانه های پاکی با عنوان «بستر سازی» به تشریح عوامل بیرونی مؤثر در تشکیل شخصیت انسان می پردازد و مباحثی چون خانواده و تربیت، جامعه صالح و ... را مورد بررسی قرار می دهد.
«موانع و آفات خود سازی» عنوان بخش پایانی کتاب است که مشتمل بر مباحثی چون خطر غفلت، روش های مبارزه با غفلت، تفکر و اندیشه راه مبارزه با هوای نفس و ... می باشد.
نویسنده در بخشی از کتاب به ویژگی «تربیت پذیری انسان» اشاره کرده و می نویسد: «از ویژگی های انسان، تربیت پذیری و قابلیت شکل گیری گوناگون شخصیت اوست. انسان به گونه ای آفریده شده است که می تواند با آگاهی و آزادی، در محدوده ای نسبتاً گسترده، راه خویش را برگزیند و در راه منتخب خود، شخصیت و هویت فکری، اخلاقی و فرهنگی خویش را شکل بخشد.»
«کرانه های پاکی»، حاوی اطلاعاتی است سودمند و جهت بخش برای کسانی که می خواهند قدم به کرانه های پاکی بگذارند. خواندن این کتاب را به نوجوانان و جوانان (به ویژه دانش آموزان، دانشجویان و طلاب) جویای معرفت و معنویت توصیه می شود.
چاپ چهارم «کرانه های پاکی» که به همت دفتر نشر معارف و کانون اندیشه جوان منتشر شده است، دارای 152 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 6هزار تومان می باشد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط