loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

استقبال از «اخراجی ها»ی بازار نشر - فروش ۲۲۰ هزار نسخه ای کتابی مربوط به حجاب

انتشارات مرتبط : شهید کاظمی | مهر دلدار

نویسندگان مرتبط : محمد رضاخانی

کتاب «اخراجی ها» با موضوع خاطرات سردار شهید حاج احد محرمی علافی و «پرنیان» کتابی درباره حجاب از سوی مؤسسه سرلشکر شهید کاظمی تجدید چاپ و روانه بازار نشر شد.

دوشنبه 4 اسفند 1393

مؤسسه سرلشکر شهید احمد کاظمی در ماه پایانی سال دو کتاب را تجدید چاپ و روانه بازار نشر کرده است.

کتاب نخست با عنوان «اخراجی ها» نامگذاری شده و برای دومین بار تجدید چاپ و روانه بازار نشر شده است. این کتاب سال 1383 منتشر شد که به خاطر توجه به ویژگی های خاص از نظر شخصیت شهید و نوع نگارش از استقبال بسیار خوبی در میان مخاطبان برخوردار شد.

«اخراجی ها» پیشتر از آن فیلم مشهور متولد شد. سال 83 و عمر کمی هم داشت. بی آنکه این و آن به هم مرتبط باشند. به گونه ای که اخراجی ها روایت دگرگونه ای دارد. روایتی از حقایق ناگفته که به ندرت دیده یا شنیده شده است. برای ما که عادت کرده ایم به روایت های «حاجی سیدت رو کشتن» یا بی تفاوتی های ناجوانمردانه به حادثه جنگ، اخراجی ها غنیمت است.

چرا؟ چون روایتی صادقانه است و نویسنده و راوی تلاش نمی کنند حقیقت را فدای ملاحظات کنند. اخراجی ها روایت جنگی است که همچون باقی جنگ ها، رزمنده داشت، رزمنده هایش آدم بودند، آدم هایش کشته و زخمی می شدند یا می کشتند، ممکن الخطا بودند و هنوز هم هستند.

اخراجی ها تصویری از خود جنگ است، بی آرایش و آلایش. روایت شفاهی بخشی از تاریخ این کشور؛ بخش مهمی از تاریخ این کشور؛ و شاید مهم ترین بخش تاریخش!

از ویژگی های کتاب«اخراجی ها»، می توان بیان خاطرات این شهید به صورت شیرین، بی پرده، صریح و بدون کم و کاستی ضمن پرداختن به جزئیات نام برد. شهید حاج احد محرمی علافی (دایی) در بیست و دوم اردیبهشت ماه سال 1382 در اثر جراحات سنگین  دفاع مقدس بر پیکرش به شهادت رسید.

این کتاب به نویسندگی «غلامرضا قلی زاده» و به کوشش بی دریغ «موسی غیور» منتشر شده است که در مقدمه آن می خوانیم: درخواستم را به آسانی نپذیرفت وقتی هم پذیرفت، بیشتر از دو نوار یک ساعته پای ضبط صوت کوچکم ننشست. برای پر شدن نوار سوم، چهار سال صبر کردم. عصرهای گرم تابستان 1376، با نوارهای خالی زنگ در خانه اش را می زدم. اغلب خودش عصا به بغل به پیشوازم می آمد. ضبط را روشن می کردم و تا دوباره آن را خاموش کنم، بارها از ته دل خندیده بودم و بارها اشک هایم را پاک کرده بودم.

* کتاب «پرنیان» مناسب ترین کتاب برای دعوت به حجاب

بر اساس این گزارش، کتاب «پرنیان» عنوان کتابی است که شاید به جرأت بتوان گفت، زیباترین کتابی بوده که درباره حجاب و حواشی آن به رشته تحریر درآمده است.

«پرنیان»، کتابی است که بدون هیچ تبلیغی تاکنون 220 هزار نسخه به نویسندگی «محمد رضاخانی» به فروش رسیده است، همچنین وقتی مخاطب کتاب «پرنیان» را مطالعه می کند، به این نتیجه می رسد که بهتر است برای هدیه دادن به دیگران نیز از آن استفاده کند. کتابچه ای کوچک، اما پر محتوا و زیبا.  

کتاب «پرنیان» پرتیراژترین کتاب حجاب در کشور است. پرنیان در محورهای متعددی همچون تاریخچه، قرآن و روایات،احکام، مدگرایی و غریزه، گفتار بزرگان، شبهات ، جهانی شدن حجاب، قوانین پوشش در دانشگاه های مختلف دنیا و سایر موضوعات مرتبط با پوشش و حجاب بحث می کند.

دغدغه اصلی نگارنده در این کتاب تبدیل مباحث علمی موجود در موضوع حجاب  به مباحث آسان و قابل فهم بوده است. به همین منظور از عناصر جذابیت ساز همچون گرافیک خوب، استفاده از رنگ های مختلف و مباحث کوتاه بهره کافی برده است.

 مباحث مربوط به جهانی شدن و مقوله حجاب و مد و مدگرایی از نقاط قوت کتاب است. کتاب «پرنیان» در سال 91 در دومین همایش بین المللی حجاب به عنوان بهترین کتاب ترویجی موفق به دریافت تندیس و جایزه این همایش شد.

گفتنی است، کتاب «پرنیان» نیز به همت انتشارات مهر دلدار منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، از مؤسسه سرلشکر احمد کاظمی تاکنون کتاب هایی نظیر «دیدم که جانم می رود»، «حماسه تپه برهانی»، «زاویه دید»، «عیدها اسم دارند»، «از پروانه ها بپرسید»، «توقف ممنوع»، «داعش از کاشت تا برداشت»، «تبسم های جبهه»، «مسافر ملکوت»، «فاطمه نگین جهان و جنان»، «کار باید تشکیلاتی باشد»، «تمدن اسلامی»، «اکبر کاراته»، «فقط داشتم کار خودم و محک می زدم»، «گپ و گفت حرفه ای»، «ماه در آینه»، «مرگ بر آمریکا»، «سیزده ساله ها» و «تفحص»، اشاره کرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط