loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

این شهید همیشه اولین نفر بود

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

نویسنده کتاب اولین فرمانده گفت: در مبارزات انقلابی، در تشکیل سپاه، در تشکیلات خیریه و در بسیاری از امور این شهید پیشرو و اولین نفر بوده است و در سال 90 در سفر مقام معظم رهبری به استان نیز مورد اشاره ایشان قرار گرفت.

دوشنبه 4 اسفند 1393

مراسم رونمایی از کتاب «اولین فرمانده (خلاصه زندگی شهید سید محمد سعید جعفری)» در مجتمع فرهنگی تربیتی امام حسن (ع) در شهر صحنه کرمانشاه برگزار شد.
این مراسم با شرکت فعالان فرهنگی استان کرمانشاه و توسط سردار حاج امیر نوحی، محمدباقر آقایی، علی صفدری (نماینده نشر معارف و مسئول فروشگاه پاتوق کتاب کرمانشاه) و نویسنده کتاب برگزار شد.
کتاب «اولین فرمانده» چهل قطعه از زندگینامه و مصاحبه در مورد سردار شهید سید محمد سعید جعفری، اولین فرمانده سپاه در غرب کشور است که رضا کریمی، کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه به تدوین آن پرداخته  است.
در این مراسم سردار نوحی و آقایی ضمن تشکر از دست اندرکاران چنین برنامه ها و فعالیت های فرهنگی، نسبت به ادامه و تداوم معرفی دیگر شهدای کرمانشاه ابراز امیدواری کردند.
کریمی در مراسم رونمایی از این کتاب در سخنانی این طرح را ایده ای از موسسه شمیم عاشورائیان عنوان کرد و گفت: در واقع موسسه شمیم عاشورائیان خاطرات فراوانی از زندگی نامه شهید جعفری که حاصل پیاده سازی مصاحبه های مختلف بود در اختیار من قرار دادند تا به کتاب تبدیل شود.
وی توجه به ارائه کتابی جامع و کوتاه را از اهداف نگارش این کتاب خواند و پرداخت 40 قطعه به صورت موضوعی در کتاب را متذکر شد و افزود: در هر قطعه سعی شده است یکی از ابعاد شخصیتی و روابط و رفتارهای شهید جعفری مانند رابطه با روحانیت یا فعالیت های علمی و خیریه بیان شود.
کریمی هدف دیگر از کوتاه بودن کتاب را ارائه تصویری کلی از شهید جعفری و خواندن کتاب در زمانی کوتاه توسط مخاطب عنوان و اضافه کرد: هدف دیگر مطالعه کتاب در زمانی کوتاه بود به خصوص در سفرها و اردوهایی مانند راهیان نور، البته نمی توان ادعا کرد کتاب تمام زوایای شخصیت شهید را به تصویر کشیده است؛ چون گاهی حقیقت در گذر زمان آشکار می شود.

**این شهید اولین بود
وی دلیل نامگذاری کتاب به اولین فرمانده را حاصل ایده اولین بودن شهید در بسیاری از امور در سطح استان و کشور عنوان و تصریح کرد: در مبارزات انقلابی، در تشکیل سپاه، در تشکیلات خیریه و در بسیاری از امور این شهید پیشرو و اولین نفر بوده است و نام کتاب اشاره ای به این پیشتازی است که در سال 90 در سفر مقام معظم رهبری به استان نیز مورد اشاره ایشان قرار گرفت.

نویسنده کتاب گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدا در کرمانشاه، مهرماه1390 بیان فرموده بودند: «جوان ‏های کرمانشاهی یک ماه بعد از پیروزی انقلاب احساس کردند نیاز هست که بروند. شهید سید محمد سعید جعفری - شهید پیشرو و پیشتاز - با جمع رفقای خودش رفتند از پادگان لشکر سنندج دفاع کردند؛ فهمیدند که معنای این دفاع چیست؛ تسلط ضد انقلاب بر یک پادگان نظامی، معنایش چیست. این زود فهمیدن، به وقت فهمیدن، به هنگام عمل کردن و پاسخ به نیاز دادن، آن نقطه ی برجسته ای است که نباید مغفول بماند.»
کریمی سختگیری نهادهای مسئول در چاپ کتاب را خاطر نشان و ادامه داد: مدتی بعد از اینکه متن معطل ماند طرح را به کنگره شهدا سپاه فرستادیم، اما به دلیل کمبود بودجه و مشکلات آئین نامه ای کتاب باز هم بر زمین ماند. این در حالی بود که موسسه شمیم عاشورائیان هم نتوانسته بود در چاپ کتاب موفق شود.

**این کتاب حاصل زحمات افراد زیادی است
کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، اتمام کار کتاب را سال 88 و انتشار آن را پایان سال 93 عنوان و ابراز داشت: در نهایت نشر معارف که یک ناشر ملی و دارای مراکز متعدد توزیع و فروش در کشور از جمله فروشگاه های پاتوق کتاب است این پرچم را بلند کرد تا علاوه بر چاپ ما در مورد توزیع مناسب هم دغدغه کمتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: همین جا عرض می کنم که این کتاب را متعلق به خود نمی دانم، شاید اگر مثلا کتاب وحدت متعالی دین را کسی چاپ کند که مطلبی تخصصی در حوزه مطالعاتی و رشته تحصیلی من است چنین حرفی نزنم و آن موقع بگویم خداوند این لطف را به شخص من کرده ولی برای کتاب حاضر افراد زیادی زحمت کشیده اند، همه افرادی که مصاحبه کردند و متن مصاحبه هایشان در اختیار من است و من آنها را نمی شناسم.
کریمی همکاری صمیمانه فرزند شهید جعفری را متذکر شد و گفت: ایشان با آغوش باز و مهربانانه پذیرای همیشگی ما بودند و در نقش ویراستار و ناظر محتوایی بسیار موثر عمل کردند و در این سال ها هم چندین بار دلسوزانه از سرنوشت کتاب سوال می کردند که جای تقدیر ویژه دارد.
کریمی در انتهای صحبت های خود از مهدی محمدی مسئول موسسه شمیم عاشورائیان، علی صفدری نماینده نشر معارف و مسئول فروشگاه پاتوق کرمانشاه، از همرزمان شهید و فرزند شهید جعفری دکتر سید صالح جعفری به پاس همکاری و کمک های آنها تشکر کرد.
در پایان این مراسم سردار امیر نوحی و سردار محمد باقر آقایی از رزمندگان دوران دفاع مقدس از کتاب رونمایی کردند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط