loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پاسخ به سؤالات اساسی دفاع مقدس در کتاب «روزی، دزدی، سنگی»

انتشارات مرتبط : مجد اسلام

کتاب «روزی، دزدی، سنگی» با موضوع پاسخ به سؤالات اساسی جنگ تحمیلی برای مطالعه زائران کاروان های راهیان نور منتشر شد.

دوشنبه 25 اسفند 1393

کتاب «روزی، دزدی، سنگی»، کتابی مصور با اینفوگرافی های جذاب هدیه ای مناسب جهت کاروان های راهیان نور است، که توسط مؤسسه شهید کاظمی و مؤسسه عمار به تازگی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب در پی پاسخی مختصر، ساده و روان و در عین حال کامل برای سؤالات اساسی جنگ تحمیلی است؛ البته در کنار سیر اصلی ماجرایی به نام هشت سال دفاع مقدس سعی شده است در حد مجال، به برخی از شهدا و مناطق عملیاتی و نیز بخشی از آمارهای مربوط به جنگ اشاره شود.

یادش به خیر، حاج حسین خرازی می گفت: «جنگ را درست بنویسیم نه این که درشت بنویسیم». فکر می کردم چگونه می شود جنگ را درست نوشت؟ اصولاً درست نوشتن جنگ یعنی چه؟ درست نوشتن جنگ برای کسانی که در آن درست شرکت کرده اند، برای کسانی که برای هدفی درست جنگیده اند، گام درست برداشته اند و برای آن جان و مال و زندگی شان را سر دست گرفته اند، حتی برای نسل تازه ای که احتمالاً از جنگ فقط همین عنوان جنگ را شنیده اند یا احیاناً نام برخی از شهدا را بر بالای بزرگ راه ها و خیابان ها و کوچه ها دیده اند، با کلی سؤال و ابهام که این ها کجا بوده اند و چرا و صدها چرای دیگر...!؟!
اصلاً آتش جنگ چرا شعله کشید؟ چگونه ادامه یافت و به چه شکل پایان گرفت؟ جنگ برای دو طرف چه هزینه ها و چه حاصلی داشت؟ سؤالاتی که اگر «درست» پاسخ داده نشود هرگز نخواهیم توانست ثابت کنیم چرا امام فرمود: «جنگ ما یک گنج بود».

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط