loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جزئیات طرح کتابفروشی اینترنتی کشور اعلام شد

دوشنبه 28 بهمن 1387

 
حمیدرضا قبادی با اعلام جزئیات طرح کتابفروشی اینترنتی گفت: ایجاد این فروشگاه برای ناشران کشور یک ضرورت است و اگر آنها به این امر توجه کنند، قطعاً خودشان وارد طرح می‌‌شوند.

حمیدرضا قبادی مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره طرح کتابفروشی اینترنتی کشور گفت: بعد از برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه طرح جامع توزیع کتاب صورت گرفت، فروش کتاب در قالب فروشگاه اینترنتی به عنوان بخشی جدی در دستور کار معاونت فرهنگی قرار گرفت و طرحی از جانب شرکت "وب گستر هوشیار" در این زمینه ارائه شد.

وی افزود: این طرح پیشنهادی مورد تائید معاونت فرهنگی وزارت رشاد قرار گرفت و اجرای آن مورد تاکید واقع شد. دستور‌العملهای لازم برای اجرای این طرح تدوین و زمینه‌های همکاری و شکل اجرای آن مشخص شد و بخش‌های مختلف کار در نزم‌افزار مربوطه تعبیه و پیش بینی شد.

اطلاعات 100 ناشر در مرحله مقدماتی طرح ثبت شد

قبادی با بیان اینکه "فاز مطالعاتی طرح کتابفروشی اینترنتی کشور به پایان رسیده است" گفت: در حال حاضر می‌توان گفت این نرم‌افزار از نظر اجرایی صورت نهایی خودش را گرفته است. مرحله بعدی، ورود اطلاعات ناشران است که پایلوت این کار هم با ورود اطلاعات حدود 100 ناشر انجام شده است.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد اضافه کرد: ارائه یک صفحه اینترنتی به ناشران کشور، ارائه نرم‌افزار فرشگاه اینترنتی به آنان، آموزش ناشران و روش‌های تبلیغی در فروش کتاب و پشتیبانی الکترونیکی از طرح، از جمله اقداماتی است که بر اساس تفاهم‌نامه‌ همکاری منعقد شده، شرکت "وب گستر هوشیار" (مجری طرح) موظف به اجرای آن در چارچوب ضوابط قانونی مانند آئین‌نامه ساماندهی پایگاه‌های الکترونیکی و سایت‌های اینترنتی و دستور‌العمل ضوابط نشر کتاب و عرضه آن صرفاً با مجوز نشر است.

تحویل به موقع کتاب به مصرف کنندگان بر اساس سفارشات آنها از نکات مهم طرح است

وی ادامه داد: تحویل به موقع کتاب و ارسال آن بر اساس سفارشات مصرف کننده از نکات مهم طرح است که به آن توجه لازم شده و مجری طرح (شرکت وب گستر هوشیار) هم موظف است دقت کافی در این امر به عمل آورد. در واقع تمام پیش‌بینی‌ها برای رعایت دقیق حقوق مصرف کننده و نیز اجرای ضوابط مربوط به آن، صورت گرفته و در صورت هر گونه کم کاری یا فراروی از قواعد مندرج در تفاهم نامه همکاری، معاونت فرهنگی ارشاد از طریق امکانات قانونی در اختیارش، مورد یا موارد را پیگیری خواهد کرد.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد گفت: بعد از مرحله ورود اطلاعات اولیه مربوط به حدود 100 ناشر، به مرحله اصلی یعنی ورود اطلاعات عموم ناشران است که اجرای کارهای مربوط به این مرحله اوایل سال آینده آغاز می‌شود. در این مرحله تمامی ناشران کشور در طرح نام نویسی می‌کنند.

قبادی با تاکید بر همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور در پیاده سازی این طرح افزود: امیدواریم شرکت پست هم که به جهت ارسال کتاب و در واقع رساندن آثار به دست مصرف کنندگان نهایی، بخش قابل توجهی از کار را عهده‌دار خواهد بود، هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ مالی همکاری خوبی با طرح داشته باشد.

انتظار داریم شرکت پست در ارسال کتاب تخفیف مناسب قائل شود

وی اضافه کرد: نماینده معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برای تشریح طرح به مسئولان شرکت پست جمهوری اسلامی ایران معرفی شده و جلساتی در این باره برگزار شده است؛ خوشبختانه شرکت پست به لحاظ فنی آمادگی خود را برای همکاری کامل با طرح اعلام کرده اما انتظار داریم تسهیلاتی هم به لحاظ مالی در ارسال کتاب‌ها قائل شود.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد گفت: مرحله پایلوت این طرح آغاز شده و شرکت مجری طرح فروشگاه اینترنتی کتاب کشور به مرور از ناشران کشور دعوت به عمل می‌آورد تا در این فروشگاه ثبت نام کنند و قراردادهایشان را منعقد کنند.

قبادی درباره مزایای این طرح برای ناشران گفت: مهمترین مزیت طرح این است که یک پایگاه اینترنتی فروش کتاب در سراسر کشور و برای همه ناشران فراهم می‌شود و با توجه به دامنه مصرف اینترنت و کاربران در حال رشد آن در کشور، زمینه برای افزایش مصرف کنندگان کتاب هم بسیار فراهم است.

ناشران کشور موظف به ثبت نام در طرح هستند

این مقام مسئول دروزارت ارشاد تاکید کرد: تمامی ناشران موظف‌اند که وارد این طرح شوند و مراحل اولیه طرح، جنبه تشویقی دارد. ضمن اینکه ایجاد یک فروشگاه کتاب اینترنتی برای ناشران کشور یک ضرورت است و اگر آنها به این امر توجه کنند، قطعاً خودشان وارد طرح می‌‌شوند.

وی این طرح را در راستای اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی عنوان کرد و گفت: طرح به صورت کامل توسط بخش خصوصی و البته با نظارت دولتی (معاونت فرهنگی وزارت ارشاد) اجرا می‌شود و هزینه‌های اندکی هم دارد که توسط ناشران کشور پرداخت می‌شود. ما بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه موظفیم حمایت‌هایمان را به سمت مصرف‌کنندگان ببریم.


کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط