loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه ۲۰ جلدی «تاریخ جامع ایران» رونمایی می شود

مجموعه ۲۰ جلدی «تاریخ جامع ایران» طی ۱۴ سال به همت مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی تدوین شده است که در هفته پایانی خرداد رونمایی خواهد شد.

پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394

عطیه میرزایی، عضو گروه تاریخ مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی ضمن بیان این مطلب گفت: این مجموعه نفیس 20 جلدی، مشتمل بر وجوه مختلف تاریخ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران از دوران پیش از اسلام تا انقراض قاجار است که تحقیق، تدوین و نگارش آن در «مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی»، 14 سال به طول انجامیده است.

وی با اشاره به اینکه چهره های برجسته و شناخته شده ای در مشاوره، نگارش، تدوین و ویرایش آن همکاری داشته اند، افزود: مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی بیش از سه دهه در زمینه تدوین و انتشار دائرةالمعارف های اسلامی، عمومی، تخصصی و دیگر مراجع علمی فعالیت داشته است.

میرزایی در ادامه افزود: پنج جلد اول این مجموعه دوران ایران باستان و 15 جلد دیگر، تاریخ ایران در دوره اسلامی، تاریخ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، ادبی و هنری را روایت می کند. برای نگارش این کتاب از یکصد و هفتاد نویسنده خارجی و داخلی برای تهیه مقالات استفاده شده و زیر نظر آقای سیدکاظم موسوی بجنوردی تدوین شده و سر ویراستاران دوره باستان آقایان حسن رضایی باغ بیدی و محمود جعفری دهقی و سر ویراستار دوره اسلامی آقای صادق سجادی است.

وی درباره مهمانان مراسم رونمایی توضیح داد: به احتمال زیاد آقای محسن جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور خواهند داشت.

مراسم رونمایی ازاین مجموعه 26 خرداد ماه از ساعت 9:30 تا 12:30 در مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی واقع در دارآباد تهران برگزار خواهد شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط