loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دو مجلد نقد در تراز جهانی روانه بازار نشر شد

انتشارات مرتبط : سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

مجموعه دو جلدی «نقد در تراز جهانی» به کوشش سیدحسین حسینی از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شد.

پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394

جلد نخست «نقد در تراز جهانی» شامل مقالاتی در خصوص نقد کتب و نظریات جهانی در حوزه های ادبیات فارسی و عربی، تاریخ و باستان شناسی، زبان شناسی و زبان های خارجی، روانشناسی، علوم سیاسی و علوم تربیتی است که توسط اعضای شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی نقد شده است.

برخی متون نقد شده در این جلد اول به شرح ذیل است: «تاریخ و باستان شناسی و هنر ، تاریخ الخلفاء» اثر امام جلال الدین سیوطی، «در جستجوی تاریخ محلی در حوزه مطالعات نظری و عملی» اث کارل کامن، «راهنمای مطالعات تاریخی روتلج» اثر آلن مانسلو، «هنر و باستان شناسی: مصر باستان» اثر کریستیانه زیگلر، جین ـ لوک بووت، «روان شناسی، روان شناسی بالینی: مفاهیم، روش ها و حرفه» اثر جری فیرس، تیموتی ترال است.

«نظریه جهانی‏ نظارت آموزشی و ارزشیابی عملکرد معلم: نظریه و عمل» اثر جیمز نولان، لیندا ای. هوور، «رساله موسوم به یک کلمه» اثر یوسف بن کاظم مستشارالدوله، «قدرت نرم: ابزارهای موفقیت در سیاست خارجی» به قلم جوزف نای، «بازار و دولت در ایران: سیاست های بازار تهران نوشته» اثر آرنگ کشاورزیان، «لویاتان» اثر توماس هابز برخی دیگر از متون نقد شده است.

همچنین جلد دوم کتاب «نقد در تراز جهانی» شامل مقالاتی در خصوص نقد کتب و نظریات جهانی در حوزه های فلسفه و کلام، فقه و حقوق و مدیریت است که توسط اعضای شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی نقد شده است.

همچنین جدول گزارش کلّی مقالات نقد و جمع بندی «تحلیل نقد» در پایان جلد دوم کتاب به آن افزوده شده و در پیوست این اثر نیز پرسشنامه نقد و بررسی متون و کتب علوم انسانی (کتب جهانی) و شیوه نامه نقد و تحلیل آثار و کتب در تراز جهانی منتشر شده است.

«آثار کلاسیک فلاسفه» اثر نایجل واربرتون، «آموزه های اساسی فیلسوفان بزرگ» اثر اس. ئی. فراست، «اخلاق بدون هستی شناسی» اثر هیلاری پتنام، «ایمان چیست» اثر آنتونی کنی، «بنیادهای فلسفه در اساطیر و حکمت پیش از سقراط» اثر درو ای. هایلند، «پدیدارشناسی جان» اثر گئورگ ویلهلم فریدریش هگل برخی متون نقد شده دراین مجلد است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط