loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مروری بر کتاب جامی ز خمخانه ی دل به مناسبت سالروز میلاد قمرمنیر بنی هاشم حضرت اباالفضل (ع) و روز جانباز

انتشارات مرتبط : انقلاب اسلامی

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای

روز جانباز، یکی از روزهای برجسته ی نظام از نگاه رهبر معظّم انقلاب است.

شنبه 2 خرداد 1394

روز ولادت سیّدالشّهداء (علیه آلاف التّحیّة و الثّناء) که روز پاسدار نام گرفته است، و همچنین روز ولادت حضرت ابوالفضل (علیه الصّلاه و السّلام) که روز جانباز است، از روزهاى برجسته و به طور مضاعف مبارک براى نظام و جامعه ى ماست.

کتاب «جامی ز خمخانه ی دل» پیرامون گزیده ای از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره ی جانبازان و پاسخ 63 نفر از شاعران انقلاب به مطروحه ی معظّم له با موضوع "جانبازان" و نیز گزیده ی تصاویر در دیدار جمعی از جانبازان قطع نخاعی می باشد.
رسالت شاعر امروز، تجلیل از مقام شامخ جانبازان و ایثارگران و شرح ایستادگی ها و شورآفرینی های آنان، با بهره مندی از ابزار ادبیات و هنر و خلّاقیت است؛ امری که مقام معظّم رهبری در دیدار با شاعران آیینی (1390/3/25) آن را از دغدغه های خود دانستند و به موضوع جانباز شهید یعنی جانبازی که بعد از مدّتی به شهادت می رسد، اشاره فرمودند. در پایان این دیدار، یکی از شاعران از حضرت آیت الله خامنه ای خواست که در این موضوع «مطروحه ای» را طرح فرمایند تا شاعران به استقبال آن، شعر بسرایند. ایشان نیز ساعتی پس از پایان محفل، مطروحه ای را اعلام و از شاعران آیینی خواستند تا براساس آن شعر بسرایند. متن مرقومه به شرح زیر است:
بسمه تعالی بفرمایید اگر دوستان مایلند، این مطلع را بسازند خطاب به جانباز شهید:
«رندانه آخر ربودی جامی ز خمخانه ی دل / خونین چو برگ شقایق، رنگین چو افسانه دل»

گزیده تصاویر در دیدار جمعی از جانبازان قطع نخاعی با رهبر معظّم انقلاب اسلامی 1390/7/6 را ملاحظه می فرمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط