loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سفرنامه «اکبر خلیلی» به لبنان به چاپ سوم رسید

انتشارات مرتبط : رسالت قلم

نویسندگان مرتبط : رضا امیرخانی | غلامعلی رجایی | محمدرضا بایرامی | اکبر خلیلی | محسن مومنی

اکبر خلیلی از انتشار چاپ سوم کتاب «سفر به سرزمین سدر و زیتون» خبرداد و در ادامه به انجام تحقیقات در راستای نگارش رمان حضرت عباس(ع) مواردی را مطرح کرد.

دوشنبه 4 خرداد 1394

اکبر خلیلی نویسنده در گفت وگویی اظهار داشت: به تازگی چاپ سوم «سفر به سرزمین سدر و زیتون» منتشر شد.

وی افزود: این کتاب تلاش برای به تصویر کشیدن چهره واقعی لبنان است و حاصل سفر بنده به همراه رضا امیرخانی، محسن مومنی، غلامعلی رجایی و محمدرضا بایرامی در بهمن ماه سال 1381 به لبنان است. وی با بیان اینکه در این سفرنامه به ثبت دیده ها و شنیده ها و تجربیاتی که در مسیر سفر کسب شده پرداخته می شود، گفت: این سفرنامه در بردارنده اطلاعات ارزشمندی درباره مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، جغرافیایی و ... است.

خلیلی با بیان اینکه این اثر از سوی نشر رسالت قلم منتشر شده افزود: تا پیش از این دو چاپ از این اثر منتشر شده بود اما هفته گذشته چاپ سوم هم روانه بازار کتاب شده است.

این نویسنده در ادامه به نگارش رمان حضرت عباس (ع) هم اشاره کرد و افزود: برای تالیف این اثر که در قالب رمان ارائه خواهد شد مطالعات و تحقیقات فراوانی انجام داده ام و این روند مطالعه تا دو سال دیگر هم ادامه خواهد داشت. اما این تحقیقات باید عمیق باشد و ابتدا باید شناختی از حضرت زهرا (س)، حضرت ام البنین (س) و امیر المومنین حاصل شود. ضمن اینکه کار عمیق در مسیر شناخت لازم است.

وی در پایان از انجام بررسی ها خبرداد و عنوان داشت: برای نوشتن نباید همانند سایر آثار کار کتابخانه ای کرد بنابراین باید مسیر را از پیش مشخص کرد.

اکبر خلیلی در سال 1325 در خیابان شهباز (17 شهریور کنونی) متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در رشته ادبی ادامه داد. در سالهای دفاع مقدس از خبرنگاران جنگ بوده و اکنون نیز از اعضای روزنامه نگاران مسلمان است.

وی علاوه بر دبیری سرویس ادبی روزنامه جمهوری اسلامی با روزنامه های کیهان و جوان نیز همکاری داشته است.

از بین آثار او رمان ترکه های درخت آلبالو، چندین جایزه از وزارت ارشاد و آثار برگزیده دفاع مقدس برده و داستان امام برای من آمد از مجموعه هفده به علاوه سه نیز جایزه بهترین داستان کوتاه مهر را به خود اختصاص داده است.

آثار: مجموعه داستان: هفده به علاوه سه، کارون پر از کلاه، شما نمی توانید ببینید، ادبیات گزیده، نون تافتون (زیر چاپ)،

رمان: ترکه های درخت آلبالو، چرا یکی شاهزاده می شود، فتوا (2 جلد تاکنون، جلد سوم زیر چاپ)، گام به گام با انقلاب (2 جلد، تاریخی) شهر سدر و زیتون (سفرنامه لبنان، زیر چاپ)، کعبه هفتاد (سفرنامه شبه رمان).

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط