loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آثار مربوط به امام خمینی (ره) در کشورهای مختلف منتشر شد

نویسندگان مرتبط : سید روح الله موسوی خمینی

کتاب های «امام خمینی منادی وحدت و عزت مسلمین»، «گزیده تاریخ ایران» و «سیره امام خمینی» توسط رایزنی فرهنگی ایران در عراق، قرقیزستان و افغانستان منتشر شد.

جمعه 22 خرداد 1394

کتاب «امام خمینی (ره) منادی وحدت و عزت مسلمین» به همت مدرسه علمیه زینبیه (س) شهر کابل به مناسبت بیست وششمین سالگرد ارتحال امام راحل (ره) کتاب در 30 صفحه و تیراژ هزار نسخه چاپ و توزیع شد.

«امام خمینی (ره) منادی وحدت و عزت مسلمین»، «امام خمینی (ره) طراح اندیشه و رفتار نوین سیاسی در جهان»، «امام خمینی (ره) در تقابل با ملی گرایی» و «امام خمینی (ره) تبسم بیداری ملت ها»، موضوعاتی هستند که در این کتاب مورد طرح و بررسی قرار گرفته اند.

در قسمتی از مقدمه این کتاب آمده است: «بی تردید مردم افغانستان به خصوص آنانی که بیش تر با اندیشه های ملکوتی امام خمینی (ره) آشنایی دارند، وی را در جایگاهی فراملیتی می نگرند؛ زیرا امام (ره) دغدغه تمامی ملت های مسلمان و مستضعف به خصوص مردم مظلوم افغانستان را داشت.»

*کتاب «گزیده تاریخ ایران» در قرقیزستان منتشر شد

این نوشتار تألیف رضا شعبانی با ترجمه عبدالرحمن اف، رییس دانشگاه آرابایف جمهوری قرقیزستان به زبان قرقیزی در شمارگان 450 نسخه منتشر شد.

مشترکات فرهنگی، تمدنی و دینی ایران و قرقیزستان از یک سو و از سوی دیگر تقاضای پی در پی مراکز علمی و دانشگاهی و نخبگان علمی و فرهنگی قرقیزستان به کتاب جامعی که در حوزه تاریخ و هویت ایرانی بتواند پاسخگوی نیاز اساتید، دانشجویان و علاقمندان باشد، از جمله انگیزه های مهم انتخاب و انتشار این اثر بوده است.

چاپ این کتاب که با کیفیت خوب و شایسته ای نیز انجام شده با استقبال فراوانی در قرقیزستان مواجه شده است.

*کتاب «سیره امام خمینی» در عراق منتشر شد

همچنین براساس این گزارش کتاب «سیره الامام الخمینی» در شهر بغداد در 3 هزار نسخه چاپ شده و در اختیار دوست داران انقلاب اسلامی و زایران و مجاوران عتبات عالیات قرار گرفت.

در این کتاب نگاهی کوتاه به سیره حضرت امام (ره) در ابعاد مختلف شخصیتی شده و ایشان به عنوان الگوی کم نظیر به جهانیان معرفی شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط