loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جلد دوم خاطرات رفیق دوست منتشر شد

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : سعید علامیان | محسن رفیق دوست

جلد دوم «برای تاریخ می گویم» خاطرات محسن رفیق دوست توسط سوره مهر منتشر شد.

جمعه 22 خرداد 1394

سعید علامیان پژوهشگر و نویسنده این دو مجلد درباره این آثار گفت: صراحت در پاسخ به سوالات ویژگی مهم این دو جلد است که از این لحاظ این دو اثر می تواند منحصر به فرد باشند.

وی ادامه داد: گردآوری جلد دوم این خاطرات از خرداد 92 آغاز و تا اردیبهشت 93 نیز ادامه پیدا کرد که چیزی در حدود 45 ساعت گفت وگوی من با آقای رفیق دوست است.

علامیان افزود: آقای رفیق دوست با حکم مقام معظم رهبری از سال 68 تا 78 به عنوان مدیرعامل بنیاد مستضعفان و جانبازان منصوب می شوند که جلد دوم این کتاب هم دربرگیرنده خاطرات ده ساله وی از مسئولیت شان در بنیاد مستضعفان است.

این نویسنده ادامه داد: طی 45 ساعت گفت وگو، نزدیک به 257 موضوع را با آقای رفیق دوست مطرح کردم که شامل مسائل مختلف بنیاد مستضعفان و همچنین مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور در آن دوران و غیره می شود.

این پژوهشگر درباره شیوه نگارش جلد دوم افزود: ساختار نوشتاری این مجلد همانند جلد نخست آن، به صورت سؤال و جواب تنظیم شده است که سوال ها با استناد به مطبوعات و گزارش هایی است که در روزنامه های آن دوران آمده است.

وی ادامه داد: مباحث مطرح شده در جلد دوم و نوع پاسخ به سوالات، اطلاعات تازه ای را در ارتباط با دهه دوم انقلاب به نسل گذشته و آینده منتقل می سازد.

این پژوهشگر درباره ویژگی دیگر خاطرات رفیق دوست اظهار داشت: روایت محسن رفیق دوست در این دو مجلد زندگی محور صرف نیست، بلکه بیشتر حادثه محور و روایت محور است. در مجلد دوم نیز سعی داشته ام در باب سوالات توالی زمان را بیشتر مدنظر داشته باشم. همچنین همانند جلد اول با قرار دادن پانوشت های مختلف سعی داشته ام متن برای خواننده به سهولت آورده شود، و همچنین اینکه اصل سوال و جریان ذکر شده برای خواننده توسط پانوشت به خوبی تشریح شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط