loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شماره جدید اطلاعات حکمت و معرفت با «دفتر دین و فضای مجازی» منتشر شد

شماره جدید ماهنامه اطلاعات حکمت و معرفت (شماره 110) به همراه دفتری برای دین و فضای مجازی به سردبیری انشاءالله رحمتی منتشر شد.

دوشنبه 25 خرداد 1394

علیرضا رضایت، دبیر دفتر ماه صد و دهم این نشریه در سر مقاله خود با عنوان «دین در فضای سایبر» ابراز داشت: «دین آنلاین، با دین در محیط آنلاین متفاوت است، مسئله این است که آیا می توان از طریق وب دیندار بود بدون آنکه خدشه ای به دین و دیندار وارد شود؟ فضای مجازی به طور کلی در حکم چاقو عمل می کند آنچنان که هم خاصیت دارد و هم خسارت. بنابراین در اینجا نقش آموزش معنادار می شود. از سوی دیگر از دین نیز ممکن است برداشت های حقیقی و خرافی شود، لذا در اینجا نقش آموزش درست نقشی کلیدی ایفا می کند».

بخش نخست این شماره با عنوان فرعی دفتر ماه به گفت وگو با سعیدرضا عاملی، استاد دانشگاه تهران اختصاص یافته و دومین مطلب این بخش نیز مقاله ای از روزالیند آی.جی هکت و ترجمه میترا سرحدی با عنوان «دین و اینترنت» و سومین مطلب نیز ترجمه علی اخلاقی اثر لیسبت فان زونن و اولیور کروگر با عنوان «نگاهی به رویکردها و روش مطالعه دین در اینترنت» و مطالب بعدی «مرجعیت دینی و اخلاق در عصر اینترنت» ترجمه محمدحسین ناظمی و «فضای سوم دین دیجیتالی» ترجمه شهربانو الهی فرد، «مزایا و معایب ورود دین به فضای مجازی» اثر اصغر افتخاری و «بررسی ارتباط بین دین آفلاین و آنلاین در جامعه شبکه ای» ترجمه لیلا شیخ اختصاص دارد.

در بخش دیگر این شماره با عنوان «گنجینه مخطوطات» مقالاتی درباره «عرفان عصر صفوی» و «بررسی و نقد کمدی از نگاه ارسطو» و «اغانه قلب و امتحان حجاب» از هانری کربن و ترجمه انشاءالله رحمتی ارائه شده است.

«استنتاج بهترین تبیین» اثر گلیلبرت هارمن و ترجمه منصور نصیری و «رنج در مسیحیت» اثر انسیه شیرخدائیی از دیگر مقالات این بخش است.

مصاحبه آخر این شماره نیز با عنوان «سهم اخلاق در فلسفه سیاسی» گفت وگو با مرتضی نوری درباره احیاگر فلسفه سیاسی سده بیستم، رالز است.

بخش پایانی این نشریه نیز معرفی کتاب هایی نظیر «دین و علم»، «مقدمه ای بر مواجهه با علوم اجتماعی در متن سنت های شیعی»، «آفاق حکمت در سپهر سنت»، «رودلف بولتمان»، «حکمت خسروانی» و «یادباد» است.

ماهنامه علمی ـ تخصصی اطلاعات حکمت و معرفت شماره 110 خرداد ماه 94 با بهای 20000 ریال منتشر شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط