loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«ای میهن من، ایران» مجموعه ای با اشعار و تصاویر جذاب منتشر شد

«ای میهن من، ایران» اشعاری از اسدالله شعبانی با تصویرگری سروناز پریشانزاده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

دوشنبه 22 تیر 1394

کتاب «ای میهن من، ایران» که مجموعه اشعاری از اسدالله شعبانی است از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

این مجموعه که حاوی اشعاری در ارتباط با ایران است به معرفی شهرهای ایاران می پردازد و خواننده کودک و نوجوان را با نقاط مختلف ایران آشنا می کند.

این اشعار که به صورت موزیکال نیز قابلیت اجرا دارد و آهنگین سروده شده شهرهایی چون مشهد، اصفهان، تهران، کرمان، شیراز، یزد، خوزستان، تبریز و ... را معرفی می کند و در هرکدام از آنها نقاط دیدنی و تاریخی آن نقطه از کشور در قالب شعر معرفی شده است.

همین آهنگین بودن این اشعار نقطه قوتی به شمار می رود برای این مجموعه و می تواند در برنامه های مختلف برای کودکان خوانده شود.

این نکته که نقاط تاریخی و کهن ایران و همچنین برخی آداب و رسوم مناطق مختلف کشور در قالب شعر ارائه شده اتفاقی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا هم مخاطبان با شعر انس پیدا کنند و هم اینکه فرهنگ و تاریخ ایران از این طریق منتقل شود.

همچنین نکته دیگری که می تواند مورد توجه قرار گیرد این است که در پایان کتاب بخش «اعلام» نیز قرار داده شده تا مخاطب توضیحاتی در مورد اماکن، رسوم، افراد و فرهنگ هایی که در اشعار به آنها اشاره شده را بخواند و با آنها به صورت اجمالی روبرو شود.

«پیچان، خروشان
پیوسته جاری
گردش، تماشا
قایق سواری...
این رود زیبا،
در اصفهان است
شهری که گویند:
«نصف جهان» است
پل ها به رویش
چون اژدها، خواب...
آتش در اینجا،
همسایه ی آب...
مردم به ساحل
چون رود جاری
لب ها: شکوفه...
دل ها: قناری...»

تصاویری که برای این کتاب در نظر گرفته شده دارای جذابیت بوده و به بهتر دیده شدن کتاب کمک می کند. تصاویری خلاقانه و بدیع که می تواند در فعال شدن ذهن مخاطب برای ادامه تصویر سازی موثر باشد ویژگی این کتاب است.

استفاده از رنگ بندی در تصاویر این کتاب و اختصاص یافتن بخش بیشتر صفحات به تصاویر وجه بارز و برجسته این کتاب است. همچنین استفاده از عناصری که هرکدام در اولین نگاه ساده بوده و خواننده می تواند با آن ارتباط برقرار کند در ساخت تصاویر کتاب بسیار نقش داشته و این نکته برجسته دیگر تصاویر این کتاب است.

مجموعه شعر «ای میهن من، ایران» سروده اسدالله شعبانی با تصویرگری سروناز پریشانزاده از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 43 صفحه و در تیراژ 8 هزار نسخه با قیمت 3 هزار 500 تومان منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط